پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

گشت طبیعت‌گردانان و فعالان محیط‌زیست در بخش شمالی تالاب شادگان

به مناسبت هفته گردشگری گشت طبیعت‌گردانان و فعالان محیط‌زیست در بخش شمالی تالاب شادگان انجام شد.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز، معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: در ادامه سلسله‌برنامه‌های هفته گردشگری و با همکاری اداره محیط‌زیست شهرستان کارون، راهنمایان طبیعت‌گردی استان و دهیاری روستای عُطیش، برنامه بازدید مشترک از بخش شمالی تالاب شادگان همجوار با روستای عُطیش برگزار شد.

جمال عامری‌نسب، وجود تالاب‌های حیاتی، دارا بودن ظرفیت بالا در حوزه گردشگری طبیعی (پرنده‌نگری، گردشگری حیات وحش، گردشگری آبی) و همجواری با روستا‌های دارای قابلیت گردشگری فرهنگی (جامعه محلی، بوم‌گردی، صنایع‌دستی و غیره) در استان خوزستان را همواره یکی از عمده‌دلایل برگزاری برنامه‌های متنوع در حوزه تالاب‌ها در استان خوزستان دانست.

وی افزود: از همین‌روی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در ادامه سلسله‌برنامه‌های هفته گردشگری و با همکاری اداره محیط‌زیست شهرستان کارون، راهنمایان طبیعت‌گردی استان و دهیاری روستای عُطیش، به برگزاری برنامه بازدید مشترک از بخش شمالی تالاب شادگان همجوار با روستای عُطیش اقدام کرد.

معاون گردشگری خوزستان با اشاره به این موضوع که مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی در نظر دارند تا برنامه جامع و منسجمی را درخصوص توسعه پایدار گردشگری در تالاب‌ها با همکاری دستگاه‌های مرتبط (بخش دولتی و خصوصی) پایه‌ریزی کنند، ادامه داد: بازدید یادشده باحضور برخی از کارشناسان اکوتوریسم، محیط‌بانان، کارشناسان حفاظت محیط‌زیست، یک راهنمای بین‌المللی طبیعت‌گردی، عضو کمیته ثبت پرندگان ایران، دهیار روستای عُطیش، اهالی روستا و مدیران ادارات میراث‌فرهنگی و حفاظت محیط‌زیست کارون برگزار شد.

او اضافه کرد: در این بازدید، ضمن بررسی چالش‌های منطقه، شرایط جوامع محلی و برنامه‌های تشویقی در راستای رشد گردشگری تالاب‌ها بررسی شد.

عامری‌نسب تأکید کرد: روستای عطیش واقع در شهرستان کارون، به دلیل موقعیت قرارگیری یعنی هم‌جواری با تالاب شادگان، هم‌جواری با نهر بحره و آبگیر‌ها و بیشه‌زار‌های طبیعی که در زبان بومی به آن “غدیر” می‌گویند و نیزاستقبال جامعه محلی روستا از توسعه گردشگری، دارای ظرفیت ویژه و بالقوه در توسعه گردشگری سبز و سرمایه‌گذاری سبز است.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
نرخ پایه فرآورده‌های نفتی هم ۳۷۵۰۰ تومان شد
اندیشه و تاریخ | الیا کازان، رفیق نارفیق یا چپ برگشته!
بلومبرگ: اوکراین در انتظار کمک‌های بیشتر از آمریکا نباشد
واکنش آیت‌الله اعرافی به جسارت به ساحت مقدس قرآن
اجرای بیش از ۲۳۰۰ پروژه در استان خوزستان
اعلام زمان تشییع و خاکسپاری پیکر شهید جلیل نوری دزفولی
حضور کارکنان شرکت آبفا در راهپیمایی روز قدس
حضور سفیر ایران در اردوی اتریش تیم ملی فوتبال
آماده بهره‌برداری شدن ۱۵۰ طرح کشاورزی در خوزستان

سرخط اخبار کل

1400102608354184424541224
169680812
10753410_177
IMG_20230419_022102_540-1024x682
14010131000866_Test_PhotoN
139302121041158162660234

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *