پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

چاپ کتاب زندگینامه دو شهید دانشگاه علوم پزشکی اهواز

کتاب زندگینامه دو شهید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز چاپ می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز، مسئول انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مستندات زندگینامه شهید «سید محمد حکیم» از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در دست جمع‌آوری است تا در صورت تأمین بودجه در قالب فیلم‌مستند ساخته شود. همچنین زندگینامه شهیدان «موسوی و احصایی» در قالب کتاب تا اسفندماه به چاپ می‌رسند.

ندا وحدتی‌نیا اظهار کرد: زندگینامه شهید «سید محمد حکیم» در قالب فیلم‌مستند ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: زندگینامه شهید حکیم با همکاری رسانه ملی، صداوسیمای مرکز خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ساخته می‌شود. به همین منظور کمیته نظارت به منظور نظارت دانشگاه بر ساخت این فیلم مستند راه‌اندازی شده است که این کمیته نظر خود را برای فرآیند ساخت آن به شورای فرهنگی دانشگاه اعلام می‌کند تا بودجه ساخت آن تأمین شود.

وحدتی‌نیا با بیان اینکه اکنون ساخت فیلم مستند شهید سیدمحمد حکیم در مرحله تأمین بودجه است و مراحل گردآوری مستندات در حال انجام است و متوقف نشده است، افزود: اقدامات لازم برای ساخت این فیلم مستند از جمله انجام مصاحبه با خانواده و همکاران شهید، جمع‌آوری مستندات از حضور شهید در دانشگاه در دست انجام است. با توجه به اینکه خانواده شهید در قم ساکن هستند برخی از گفتگو‌ها به‌صورت تلفنی انجام شد، اما برخی از بخش‌های این اثر با حضور برادر شهید که روحانی است به صورت حضوری و در فضای دانشگاه فیلمبرداری شد.

کارشناس مسئول انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: شهید حکیم اصالتاً متولد نجف است و پس از تبعید در خرمشهر ساکن می‌شوند. بعد از اتمام تحصیل دوره دبیرستان در خرمشهر در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پذیرفته می‌شود و به همین جهت مستنداتی از فرم ثبت‌نام شهید در دانشگاه، واحد‌های درسی پاس‌شده، دستخط و… در دست است که برای ساخت فیلم مستند گردآوری شده است.

وی گفت: شهید حکیم به دلیل کمبود بیمارستان اقدام به ساخت یک بیمارستان صحرایی در سوسنگرد کرد که سرانجام در جاده اهواز به سوسنگرد بر اثر اصابت خمپاره به خودروی وی به شهادت رسید.

وحدتی‌نیا اظهار کرد: همچنین کتاب‌های زندگینامه شهیدان «موسوی و احصایی» از شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تا اسفندماه آماده رونمایی می‌شوند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

امام جمعه جدید بندر امام خمینی معارفه شد
تامین امنیت غذایی در دزفول با تقویت کشاورزی دانش بنیان
سنگ آهن بافق برنده بازی نخست فینال لیگ برتر هندبال بانوان شد
سازش در دو فقره پرونده قصاص نفس در اندیمشک
پوشش تحولات اوکراین| سوئد درخواست عضویت در ناتو را امضا کرد
مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان منصوب شد
پرداخت آنلاین کرایه تاکسی در اهواز با نصب نرم افزار اهواز من
تردد زائران از طریق بنادر آبادان و خرمشهر به عتبات تسهیل شد
ساخت دستگاه ایرانی ردیاب چشمی
منابع و اعتبارات می باید مطابق نقش استان خوزستان در تولید ناخالص ملی اختصاص یابد

سرخط اخبار کل

10302343_546
9893530_288
IMG_20230927_220916_688
10531623_204
9787956_885
8583457_651

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *