پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

پیگیری علت تاخیر در تکمیل مسکن مهر مددجویان بهبهان

بیش از یک دهه از عملیات اجرایی مسکن مهر مددجویان شهرستان بهبهان گذشته است، اما نداشتن آورده و بضاعت مالی متقاضیان سبب تاخیر در خانه‌دار شدن آن‌ها شده است.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز ، بیش از یک دهه از آغاز عملیات اجرایی مسکن مهر ۲۴ واحدی مددجویان شهرستان بهبهان گذشته است، اما نداشتن آورده و بضاعت مالی متقاضیان سبب تاخیر در خانه‌دار شدن آن‌ها شده و اجاره نشین بودن اکثریت متقاضیان مددجو و مراقبت از فرد معلول خانواده هزینه‌های زیادی را بر آن‌ها تحمیل کرده است.

رئیس بهزیستی شهرستان بهبهان در رابطه با علت بلاتکلیفی پروژه مسکن مهر معلولان بهزیستی بهبهان، اظهار کرد: در سال ۸۹ تعدادی از مددجویان بهزیستی با ثبت نام در تعاونی شماره سه بسیجیان متقاضی مسکن مهر شدند و پیمانکار این تعاونی مبلغی را از متقاضیان دریافت و مبلغی دیگر را از بانک مسکن جهت اجرای پروژه آزاد کرد.

یلدا قنواتی با بیان اینکه سه پروژه ۲۴ واحدی دست پیمانکار تعاونی شماره سه بسیجیان بود، افزود: در اوایل فعالیت پیمانکار با اعضای هئیت مدیره دچار مشکل شد و از آنجایی که حل مشکل زمان زیادی را صرف کرد مبلغ آورده‌ای که قرار بود متقاضیان پرداخت کنند ارزش ریالی خود را از دست داد. از این رو پیمانکار نتوانست با این مبلغ کار کند و مددجویان هم توانایی پرداخت مبلغ دیگری را نداشتند.

رئیس بهزیستی شهرستان بهبهان با اشاره به کنار گذاشتن پیمانکار از سوی تعاونی، گفت: با توجه به اینکه متقاضیان دو پروژه ۲۴ واحدی دیگر، آورده مورد نیاز ساخت مسکن را پرداخت کردند از این دو پروژه بهره‌برداری شد.

قنواتی با بیان اینکه پروژه ۲۴ واحدی مربوط به مددجویان بهزیستی هنوز تکمیل نشده است، عنوان کرد: تعدادی از مددجویانی که توانایی پرداخت پول مورد نظر پیمانکار را داشتند حدود هفت، هشت سالی است که در منازل مسکن مهر خود ساکن هستند.

وی بیان کرد: مددجویان برای اینکه مبالغ بالایی را پرداخت نکنند پیشنهاد کردند آپارتمان‌های آن‌ها بدون آسانسور، پارکینگ و … باشند بر همین اساس در فرمانداری شهرستان با حضور بنیاد مسکن استان، اداره مسکن و شهرسازی و نماینده بهزیستی و… جلساتی برگزار شد تا آسانسور و پارکینگ از آپارتمان‌ها حذف شود و این تصمیم مصوب شد، اما اداره کل مسکن و شهرسازی استان با مصوبه مخالفت کرد.

قنواتی افزود: اکنون سه نفر از اعضا به صورت هئیت امنایی و بدون نیاز به پیمانکار عملیات پروژه را از سر گرفتند و بهزیستی مبلغ ۸۰۶ میلیون تومان به عنوان سهم خود را پرداخت کرد، علاوه بر این با رایزنی بهزیستی شهرداری هزینه پروانه ساخت را از مددجویان نگرفت و انشعاب گاز و آب آن‌ها نیز رایگان شد.

وی با بیان اینکه به منظور پیشرفت پروژه رایزنی‌هایی را برای جمع‌آوری کمک از شرکت‌ها و خیرین انجام دادیم، گفت: به منظور تکمیل پروژه نیاز به مبالغ دیگری وجود دارد که مددجویان از پس آن برنمی‌آیند به همین دلیل تکمیل واحد‌های مسکن مهر آن‌ها با مشکل مواجه شده است.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

رئیسی: مصمم به اجرای توافقات صورت گرفته میان ایران و قزاقستان هستیم
پیروانی: اسکوچیچ باید با سیاست بیشتری صحبت کند
استاندار خوزستان ؛ پل عنافچه هدیه ارتش به مردم است/ اختصاص اعتبار به پل اصلی عنافچه در سفر دوم هیئت دولت به خوزستان
ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی خوزستان در ماه رمضان
صفحه نخست روزنامه‌های یک شنبه ۵ تیر ماه
کشف محموله قاچاق پنج میلیارد ریالی در اندیمشک
همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
آمریکا تحریم‌های ضدایرانی جدیدی وضع کرد
صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان ممنوع شد
آبفا اهواز | عملیات اصلاح و تعويض بخشی از شبکه فاضلاب خيابان اصفهان کوی گلستان

سرخط اخبار کل

1400111301140657124664294
1399110710052216922099154
1401121913055964927202494
169988041
9571894_542
10732311_518

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *