پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

پدیده ای به نام دیوانه عاقل وار !

بروز برخی شخصیت‌های جنجالی در دنیای مجازی است که بعضاً به عالم واقع به واسطه ، طمع یا اشتباه رسانه ای برخی صاحبان رسانه و یا به هر دلیل دیگری، اگر نگوییم دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید ، هم راه می یابند !

یادداشتی از بابک بابادی در  جوانان خوز ؛

این موضوع که همیشه گمان کنیم تصورمان از دیوانه و عاقل بودن همان چیزی است که باور داریم ، امروزه گویی ذهن ما را به شوخی گرفته است . دیوانه در واقع مرزهای خوب و بد را تشخیص نمی‌دهد ، احساساتش آنچنان شدتی دارد که بیشتر از درونش فواران می کند و سلول به سلول پیکرش هیجاناتش را بروز می‌دهد .

ولی گاهی هم سالها هر دوی احساس و هیجان در او می خشکد و از این قسم که می توان بسیار شمرد . و اما عاقل که نامش با خودش است . قوه عاقله او تمیز دهنده انتخاب ، تشخیص ، حرکت ، رشد و توسعه و حتی سکون و سکوت اوست . پس تا اینجا حرف بچه های مدرسه ای را فقط زده ایم و بسیار مبرهن است که عاقل چه شکلی و دیوانه چه شکل است . اما مسئله از اینجا شروع می شود که دنیای مدرن در عالم دیوانگان و عقلا هم دست برده است . آخر مدرن و پست مدرن می‌گویند باید ساختارها را بر هم بریزیم وخلاف قاعده کار کنیم تا بازارمان بچرخد .

همینجا عرض کنم که صاحبان اخلاق به خصوص از این پست مدرن دل پر خونی دارند. ‌ خلاصه اینکه ما دیگر نمی توانیم خیلی از روی نشانه های ظاهری عاقل و دیوانه های مدرن را بشناسیم . یکی از مشهودات امروزه ما که ما را به این نکته بینی کشانده است ، بروز برخی شخصیت‌های جنجالی در دنیای مجازی است که بعضاً به عالم واقع به واسطه ، طمع یا اشتباه رسانه ای برخی صاحبان رسانه و یا به هر دلیل دیگری، اگر نگوییم دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید ، هم راه می یابند . این دست آدمها همیشه مثل یک بمب حالا از نوع خبری یا حادثه ای عمل می کنند و بالاخره یک جایی خودشان را نشان می دهند و آنچه نباید بشود، می شود .

آقای دوربینی ، سازنده دستگاه شکارچی کرونا ، تتلو که گفته اند دارد توبه می کند و مادرش برای تتلیته ها پیام مبارک مبارک فرستاده است ، آن یکی که چه قدر شیرین می گوید واقعیه یا کیکه ، آن بنده خدایی که حرف های مردم را با سن و سال قریب به یک قرن بنده خدایی از آن بالا بالاها به شوخی می گرفت و بسیاری دیگر و این پدیده آخری که خبر از لوله کشی مسکرات ورزشگاه‌های خارجه دارد ، همگی ملغمه ای از عقل و دیوانگی را ساخته اند و این جاست که وقتی می گویند به چشمان خودت هم اعتماد نکن باید خیلی خوب باورش کنیم .

آری امروز دیگر وقت آن رسیده که دیوانه های عاقل وار را به رسمیت بشناسیم و به آنها احترام بگذاریم . حالا چه خوشمان بیاید، چه نیاید . این را گفتم تا بعد از این لااقل یک نفر کمتر بگوید جدی می فرمایید ؟

پایان متن

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

هشدار به داوطلبان کنکور در خصوص کلاهبرداران مدعی تقلب مجازی
نقش نیروگاه رامین اهواز در گذر از پیک مصرف برق خوزستان مهم و حیاتی است
پوشش تحولات اوکراین| شکست تلاش آمریکا برای مخالف کردن سایر کشورها با روسیه
صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۹ خرداد ماه
رهبر انقلاب در دیدار با مادورو : تجربه ایران و ونزوئلا نشان داد تنها راه پیروزی مقاومت است
اجرای طرح زراعت چوب در خوزستان
رونمایی از طرح آزمایشی سبک سازی نفت فوق سنگین
رئیسی: مدافع حقوق فلسطینی‌ها هستیم
دیدار جداگانه رئیس ستاد مرکزی رای اولی‌های استان خوزستان با دکتر قالیباف
حفظ محیط زیست با کاهش مشعل‌ سوزی در مناطق نفت خیز جنوب

سرخط اخبار کل

9685342_752
1401030216295868725376544
9172946_274
1401012515001516325132284
156634600
8487853_744

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *