پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

وجود لوله‌های نفت و گاز مانعی بر سر راه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اهواز

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان: عمده زمین‌های اهواز در حریم لوله‌های نفت و گاز قرار دارند و همین امر مشکلی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این کلانشهر است.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، محمدحسین پناهی‌فر درخصوص مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اهواز گفت: عمده زمین‌های اهواز در حریم لوله‌های نفت و گاز هستند و به این علت برای تامین زمین در شهر اهواز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شدت دچار مشکل هستیم.

وی افزود: خوزستان شریان‌های مهم جاده‌ای دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند، در استان ۲ منطقه داریم که از نظر جاده‌ای دارای اهمیت هستند که یکی اهواز و دیگری بندر امام خمینی است.

پناهی فر با بیان اینکه جاده‌های استان دارای استهلاک بسیار زیادی هستند، ادامه داد: حتی تصادفاتی که در جاده‌ها رخ می‌دهد به دلیل تردد بسیار در این محور‌ها است، زیرا هیچ استانی وجود ندارد که ۱۱ شریان اصلی داشته باشد، بنابراین باید به مشکلات این شریان‌های اصلی رسیدگی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان درخصوص شهر‌های جدید رامین و شیرین شهر می‌گوید: بحث‌هایی در خصوص جانمایی این دو شهر جدید مطرح بود و برای ایجاد انگیزه در شهروندان جهت خرید مسکن در این دو منطقه، برنامه‌ریزی برای اعطای منازل ویلایی انجام شده است و این آمادگی وجود دارد تا امکانات لازم برای سکونت شهروندان در این دو منطقه فراهم شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: زیرساخت‌هایی به این دو شهر رفته و هزینه‌هایی انجام شده است، اما هیچکس مجبور نیست به این دو شهر برود، اگر کسی دوست داشته باشد می‌تواند در واحد‌های آپارتمانی یا ویلایی این شهر‌ها ساکن شود.

وی گفت: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی، شرکت‌هایی که برای مبادله کالا از راه‌ها استفاده می‌کنند، باید در رابطه با مسئولیت‌های اجتماعی، برخی از هزینه‌کرد خود را در راه‌های خوزستان هزینه کنند.

پناهی فر افزود: هزینه صرف شده مسئولیت‌های اجتماعی نفت برای جاده‌سازی عددی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بود و انتظار می‌رود دیگر شرکت‌ها هم در این خصوص وارد عمل شوند و همکاری کنند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

اسکان بیش از یک میلیون زائر در مواکب حسینی در خوزستان
تولید قطعه‌های صنعت نفت به همت شرکت‌های دانش بنیان خوزستان
نخستین اعزام تیم ورزشکاران بیماران خاص ایران به امارات
پیش بینی تحقق ۱۰۰ درصدی تولید در کشت و صنعت نیشکر دهخدا
جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی از ماموریت‌های مهم دغدغه‌مندان و دوستداران کشور است
«فرمانده بدون مرز»؛ روایاتی ناگفته از سردار شهید حاج رحیمی
خوزستان، سوگوار در شب شهادت حضرت موسی کاظم (ع)
رصد ماه شوال با ۱۰ گروه استهلال در خوزستان
واکاوی مساله‌ای به نام قاچاقِ موبایل مسافری
تکمیل و تجهیز ۷۷ طرح بهداشت و درمان خوزستان

سرخط اخبار کل

1400102614264084624544384
169988041
3356831
P-IMG-20220827-WA0042
10260831_703
170334184

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *