پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

واکنش سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات رافائل گروسی

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد اورانیوم ضعیف شده همزمان با ارسال مهمات حاوی این ماده از آمریکا به اوکراین، واکنش نشان داد.

گزارش گروه سیاسی جوانان خوز به نقل از اسپوتنیک، زاخارووا امروز دوشنبه اعلام کرد: البته حق با آقای گروسی است که می گوید از نقطه نظر «ایمنی هسته ای» هیچ پیامد رادیولوژیکی قابل توجهی وجود ندارد. او به وضوح به اندازه کافی و روشن نمی گوید و چنین سکوت ارادی یا غیرارادی یک مشکل غیرقابل قبول است.

اظهار نظر سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حالی است که آمریکا به تازگی اعلام کرده که قصد ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین برای استفاده علیه نیروهای مسکو را دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: واقعیت این است که اورانیوم ضعیف شده به عنوان یک فلز سنگین از نظر سمیت شیمیایی برای انسان و محیط زیست بسیار خطرناک است، به خصوص هنگامی که در مهمات استفاده می شود، زیرا استفاده از آنها ذرات بسیار سمی معلق در هوا تولید می کند.

وی با طعنه به گروسی مبنی بر اینکه «حیف است» او «اطلاعات خود را تکمیل نکرده» اظهار کرد که هنگام نفوذ به بدنه زرهی، میله اورانیوم ضعیف شده گرم می شود و می تواند مشتعل شود.

زاخارووا ادامه داد: شاید این از صلاحیت آقای گروسی به عنوان مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی خارج باشد و این سوال باید خطاب به شیمیدانانی باشد که در مورد اثرات مضر تجمع فلزات سنگین بر محیط زیست و سلامت انسان نظر  می دهند.

آمریکا مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین خواهد داد که کی‌یف می‌تواند با استفاده از تانک آبرامز که در پاییز امسال به دست اوکراینی‌ها می‌رسد آنها را شلیک کنند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

توصیه‌های بهداشتی در آستانه بازگشایی مدارس
نشست مشترک معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور
سهم اهواز از روز پاک پارسال فقط یک روز
قیمت طلا و سکه در بازار اهواز ۲۰ آبان ۱۴۰۱
تاکید بر تکمیل و تسریع اجرای طرح های عمرانی اهواز
ضرورت تجهیز و نوسازی ناوگان آتش نشانی دزفول
امدادرسانی به سرنشینان ۱۸ خودروی گرفتار برف شده در اندیکا
خدمات درمانی بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی(ره) مختل شد _ خطر در کمین بیماران دیالیزی و زایشگاه
ساخت و بازسازی بیش از ۵ هزار قطعه در نیروگاه رامین اهواز
بهره برداری از پنج طرح آموزشی خیرساز در دزفول

سرخط اخبار کل

1399090819045551321706474
169865196
8595030_459
8853500_355
1400092113120758724257034
9517792_201

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *