پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

نشست اعضای ماده ۲۰، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خوزستان

بزرگترین معروف نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بزرگترین منکر این است که این نظام آسیب ببیند .

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز ، جلسه ماده ۲۰ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر استان در محل دفتر امام جمعه اهواز و رئیس ستاد خوزستان و با حضور اعضاء برگزار شد.

در این جلسه ابتدا آیت الله سید محمدنبی موسوی‌فرد رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه عفاف و حجاب دو واجب الهی است گفت: بزرگترین معروف نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بزرگترین منکر این است که این نظام آسیب ببیند .

وی با اشاره به مساله حجاب گفت: بی توجهی و رعایت نکردن این واجب الهی در نهایت منجر به فروپاشی نظام خانواده خواهد شد که مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مداحان ، بر رعایت عفاف و حجاب برای بانوان تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه خوزستان در ادامه گفت : دنیای غرب از حجاب زنان طفره می‌رود و مردها را در پوشش‌های مناسب و کامل پیش می‌برد ولی زنان را بدون هیچگونه معیار پوششی به پوشیدن هرگونه لباسی در جامعه رها کرده است و آنها تا برهنگی کامل زن و فروپاشی خانواده نباشد کوتاه نمی‌آیند.

در ادامه ی این جلسه بهمن شهریاری دبیر ستاد خوزستان ضمن تشکر از اهتمام نماینده معزز ولی فقیه در استان و اعضای ماده ۲۰ حاضر در جلسه گفت :دستگاه‌های اجرایی ، ماموریتی و مسئولیتی باید به امر و نهی توجه کنند ، راه اندازی شوراهای امربه معروف در دستگاه‌ها و نظارت ستادی توسط شوراهای دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف ماموریتی و مسئولیتی ماده ۲۰ است .

وی افزود ۴۰ درصد از این شوراهای دستگاهها راه اندازی شده اند و ۶۰درصد خلاء شورایی داریم که دستگاه‌های اجرایی باید راه اندازی کنند.

دبیر ستاد امربه معروف استان در ادامه با ارائه گزارش کوتاهی از کارکرد ستاد امربه معروف استان افزود :نیاز است کلاس‌های آموزشی در دستگاه‌های اجرایی توسط شورای‌های امر به معروف راه اندازی و تقویت بشوند ، شوراهای امربه معروف دستگاه‌های اجرایی باعث رفع نارضایتی مردم نسبت به دستگاه‌های اجرایی می‌شود .

وی افزود :جهت ساماندهی در اتحادیه‌ها و اصناف ، جلسه‌های تبیینی با باشگاه‌داران ، آرایشگران و عکاسان_فیلمبرداران انجام شد که در این میان آنهایی که مجوز ندارند شناسایی بشوند و در صورت نیاز برخورد قضایی لازم انجام بشود .

شهریاری با بیان اینکه می‌شود از ظرفیت مساجد استفاده کرد ، خواستار سازماندهی تیم‌های ۵ نفره از طرف مساجد جهت تذکرلسانی شد و گفت : نیاز به حمایت قضایی و حمایت حاکمیتی است که در بحث قضایی خلاء‌هایی داریم ، ضمن اینکه خیلی ممنونِ زحمات آنها هستیم ، لذا ما قصد دخالت در رای و نظر آنها را نداریم ، بلکه منظور این است که بعضی پرونده‌ ها باعث دلمردگی می‌شود ، در دادستانی پرونده بسته می‌شوند و در دادگاه برای صدور رای با مشکل مواجه می‌شویم.

دبیر ستاد احیای امربه معروف استان افزود: در بحث شهرستان‌ها بعضی شهرها نسبت به قبل مسائلش خیلی عوض شده است، از جمله این شهرستان‌ها ، بهبهان ، دزفول ، باغملک ، ایذه و آبادان است که باید وقت بیشتری برای آنها گذاشت و پیگیری های ستادی در شهرستان قاطعانه‌تر بشود.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه استان نیز در این جلسه طی سخنانی گفت :امربه معروف یک امر جاری و ساری‌ست و مقطعی نیست و مانند نماز و روزه جزء فرایض ماست که باید به آن توجه کرد .

وی افزود : در بحث امربه معروف و نهی از منکر در ادارات ارزیابی و درصدگیری شود ، بنده شخصا دیدم بعضی مدیران ادارات و شرکتهای خصولتی از منشی خانم استفاده می‌کنند ، حتی ۲ تا ۳ منشی خانم دارند ! ، در بعضی ادارات دولتی خانم با کت و شلوار می‌آید ، و خواست که دولت خانم‌ها را در محل کار ملزم به استفاده از چادر نماید .

سردار میرفیضی فرمانده نیروی انتظامی استان نیز گفت : زیر پوست شهر حال خوبی ندارد ، باید همه پای کار بیایند ، و تا زمانی که موضوع مردمی نشود یک طرف کار می‌لنگد . و از سازمان صمت خواست تا کار ارزیابی و رصد اصناف را بیشتر مد نظر قرار دهند.

در ادامه جلسه سایر مسئولین نیز نقطه نظرات خود را بیان و مصوباتی به تصویب رسید.

نشست اعضای ماده 20، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خوزستان نشست اعضای ماده 20، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خوزستان نشست اعضای ماده 20، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خوزستان نشست اعضای ماده 20، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خوزستان نشست اعضای ماده 20، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خوزستان نشست اعضای ماده 20، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خوزستان نشست اعضای ماده 20، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خوزستان نشست اعضای ماده 20، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خوزستان نشست اعضای ماده 20، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خوزستان

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

تعادل در بازار مسکن با افزایش تولید مسکن در کشور
مردی که سیل از شرم ایمانش غرق عَرَق شد
اطلاعیه دانشگاه دریایی ارتش درباره رونمایی الگوریتم پردازش کوانتومی و تصحیح آن
فراخوان جشنواره سراسری مجازی شعر غدیر
پیگیری دریافت مطالبه‌های واحد‌های تولیدی کوچک از صنایع بزرگ خوزستان
گسترش فعالیت‌های بین‌المللی در پارک علم و فناوری خوزستان
طرح های آبرسانی به ۳۵ روستای شهرستان آبادان
امیرعبداللهیان: وجود بازار متنوع صادرات و واردات، زمینه مهم همکاری‌ ایران و آفریقا بشمار می‌رود
مولوی «مجیب الرحمن انصاری» در حمله انتحاری داعش کشته شد
صدور حکم معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از سوی وزیر کشور

سرخط اخبار کل

9466962_403
c_l_1629048282-9
1401042823294940025706994
388188
14001228000794_Test_PhotoN
10526253_824

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *