پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

میزها و مدیران در اکوسیستم خود دارای شخصیت هستند . آقای میز یا آقای مدیر ؟

سازمان ، اکوسیستمی است که همه اجزایش سال‌هاست درخدمت دو عنصر اصلی آن یعنی میز و مدیر است . میز همان شخصیت دوست داشتنی و گاها دست نایافتنی است که اعجازش را به خوبی نشان می‌دهد و یک میز خوب ، در نبود مدیرش هم تصویر ذهنی درستی از او به نمایش می‌گذارد .

نویسنده‌ : بابک بابادی

امروزه واژه اکوسیستم یا همان زیست بوم خودمان معادل‌های متنوعی پیدا کرده است و در دل آن ، آدم‌ها و اشیاء گویی که شخصیت مختص به خود را یافته اند . بر همین اساس ، انتظار می رود که آدم‌ها مثلاً در دامان طبیعت زباله‌های ریخته را انباشت نکنند ، در مسیر رودخانه‌ها ساخت و ساز نکنند ، بستر تالاب‌ها را برای نفت نخشکانند ، یوزهای در معرض انقراض را با ماشین زیر نگیرند ،بلکه با کمتر مصرف کردن بنزین و پلاستیک و استفاده از انرژی پاک شخصیت متعالی و فهیم خود را به نمایش بگذارند . در این بین اشیائی هم مثل پوسترها ، بیلبوردهای تبلیغاتی ، سطل زباله ، گلدان به جای کاغذ باطله ، زراعت چوب به جای زراعت دود و خیلی موارد دیگر در کنار هم ، تیپ‌های مختلفی از اشیاء و شخصیت‌های خوب ، بد و جلف آنها را می‌سازد که در مسیرگذرای ما ، ما را با پدیده‌ای در عصر حاضر آشنا می‌کند که آنجا هم با اکوسیستم به خوبی معادل می‌شود .

سازمان ، اکوسیستمی است که همه اجزایش سال‌هاست درخدمت دو عنصر اصلی آن یعنی میز و مدیر است . میز همان شخصیت دوست داشتنی و گاها دست نایافتنی است که اعجازش را به خوبی نشان می‌دهد و یک میز خوب ، در نبود مدیرش هم تصویر ذهنی درستی از او به نمایش می‌گذارد . میزها شمایلی کلاسیک ، زاویه‌دار مدرن ، کج ، مدل ال و غیره دارند که بخش مهمی از کل اکوسیستم کاری به حساب می آیند و می‌توانند شخصیت‌های شلوغ ، شلخته ، منظم و خاص پیدا کنند . در این بین عنصر دیگر کلیدی در مجاورت با میز ، همان مدیر است . مدیر در سازمان‌ها سکانداری است که می‌گویند اگر نباشد کارها به خوبی انجام نمی‌شود و مدیریت اوست که اجزای یک سیستم را به سوی اهداف دور و نزدیک هدایت می‌کند . این عنصر ، شخصیت‌های متنوعی از درونگرا ، برونگرا ، وظیفه محور و فرد محور و ترکیباتی از شخصیت‌ها است که تا ۱۶ شخصیت را شامل می‌شود و خیلی از آنها قابل تقلید و یادگیری است .

در امتداد این خط ، مدیران هم بر مبنای تماس خود با میز به مدیران شلخته و شلوغ ، منظم و خاص و خلاق گروه بندی می‌شوند و از آنجا که مصطلح و معروف است که ما به با شخصیت‌ها ، « آقا» می‌گوییم ، اینجاست که باید سطح توقعمان را در اکوسیستمی که در آن قرار می‌گیریم با شناختی که پیدا می‌کنیم ، تنظیم کنیم . و اما شناخت ما از میز ، با توصیفی که شد همان موجود بی جانی است که جان خیلی ها به آن بسته است و مثلاً نباید برای مدیران بالای ۳۰ سال خیلی بزرگ و سنگین و برای آنانکه از کف هرم مازلو آمده‌اند خیلی اعیانی باشد . یا مثلاً نباید برای یک مدیر قاطع در کنج اتاق قرار بگیرد و اگر عکس اهل و عیال و تقویم و اشیای خاص روی آن باشد مدیر را اهل دل و با برنامه و قابل اعتماد نشان می‌دهد. و شناخت از مدیران برای ما ، همان آدم‌هایی که مثبت و منفی ، منطقی و غیر منطقی ، واقع بین و مسلط بر خود ، هشیار و مسولیت پذیر و یا در نقطه مقابل همه این‌ها و..است که مدیریت تنها در یک تعداد معدودی از آنها غریزی است .

بنابراین ، آنچه مسلم است و خیلی زیاد به چشم می‌آید و‌ گاهی حتی در یک اکوسیستم محلی هم خیلی پرتکرار است ، این است که اغلب هیچ‌ یک از این دو با دیگری همخوانی ندارد و این ما هستیم که به اجبار و اگر ذره‌ای اکوسیستم خود را شناخته باشیم ، باید انتخاب کنیم که واقعا کدامیک شخصیت برگزیده اکوسیستم ما است و قرار است پیشران باشد ، آقای میز یا آقای مدیر ؟

پایان متن /

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

نافرمانی در وزارت خارجه آمریکا از سیاست کاخ سفید در قبال جنگ غزه
نوسان نرخ ارز، دلیل آسفالت نشدن معابر سایت ۵۵ هکتاری امیدیه
پ.ک.ک در معادله درگیری و رقابت دو حزب کردستان عراق
برپایی نمایشگاه زلال دلتنگی در شوشتر
سینه‌چاکان دولت داروغه‌ها و تدلیس سیستماتیک علیه دولت رئیسی
تشکیل ۵۲۹ پرونده تخلف صنفی در خوزستان
ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن
تلاش‌های شبانه روزی توسط اکیپ‌های آبفا اهواز
هدف‌گذاری ساخت ۵۰ تا ۷۰ هزار مسکن در خوزستان
متهمان متواری در دام پلیس حمیدیه

سرخط اخبار کل

10173814_491
1401022111250480925302694
1401021313322422325266014
p28+(2)+copy
10021024_621
10150147_926

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *