وی با بیان اینکه امسال جشنواره از چند جهت خلاقانه تر و بهتر از دوره‌های قبل عمل شد، اظهار کرد: نفی دوره‌های قبل را نمی‌کنیم زیرا در همه دوره‌ها با محبت و ارادت به امام رضا (ع) تلاش شده است اما این جشنواره‌ها مثل دوی امداد می‌ماند که باید هر دوره تلاش کنیم تا بهتر از دوره‌های قبل برگزار شود و نهایتاً کار را به نفرات بعدی واگذار کنیم.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه فرآیند برگزاری این جشنواره که زیرشاخه جشنواره امام رضا (ع) است حدود هفت ماه به طول انجامید، بیان کرد: جشنواره امسال از چند جهت ویژه بود من جمله اینکه فقط اختتامیه نبود و عطر و شمیم مراسم، آئین و فرهنگ رضوی در سراسر استان پیچیده بود و از آنجایی که قصد داشتیم تمام استان میزبان جشنواره باشد هفته آینده در شهرهای دزفول، بهبهان و خرمشهر شعر خوانی رضوی خواهیم داشت.

به گفته وی، پیش از این در شهرهای شادگان، هویزه، باوی و ملاثانی شعرخوانی رضوی برگزار شده بود.

منادی، مشارکت خوب استان در این دوره از جشنواره را ویژگی دیگر خواند و گفت: از ۲۹ شهر استان، ۱۱ شهر میزبان برنامه‌های جانبی برنامه یوده اند؛ همچنین در کشورهای عراق و عمان برنامه شب شعر برگزار شد، در واقع برنامه به معنای واقعی جشنواره بود.

وی در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره عنوان کرد: سال‌های گذشته تعداد آثار کمتری دریافت شده بود که امسال شاهد رشد خوبی بودیم و ۱۷۰ اثر یه دبیرخانه رسید؛ تعداد کشورهای مشارکت کننده نیز نسبت به سال‌های گذشته با تغییر ویژه و افزایش روبرو بود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: کاری که پس از جشنواره باید برگزار شود و ان‌شاءالله بتوانیم به نحو احسن آن را انجام دهیم این است که با تولیدات رسانه‌ای و فرهنگی مثل کتاب و فیلم برنامه را کاربردی تر و ماندگار کنیم.

پایان گزارش/