Language

Language

مرمت بنای تاریخی قلعه تل خوزستان

با تلاش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بنای قلعه تل خوزستان مرمت می شود.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر قلعه تل خوزستان با رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی دیدار و گفتگو کردند.

محمود شالویی در دیدار رئیس شورای شهر قلعه تل استان خوزستان طی سخنانی گفت: با تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مساعدت ریاست جمهور، انجمن با جدیت در زمینه احیا و مرمت مقابر، آرامگاه‌ها و ابنیه تاریخی کشور فعالیت خواهد کرد. در این راستا در شهرستان قلعه تل نیز بنا داریم با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بنای «قلعه تل» را مرمت نماییم.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: با توجه به فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در گرامیداشت مفاخر و مشاهیر ایران، پاسداشت برخی از شاعران، شاهنامه خوانان و چهره‌های فرهنگی و هنری «قلعه تل» نیز در دستور کار انجمن قرار دارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: «قلعه تل» نسبت به برخی از مناطق اطراف خود به لحاظ فرهنگی در سطح بالاتری قرار دارد، از این رو با توجه به پیشینه تاریخی، مذهبی و فرهنگی این شهر، ضروری است که توجه ویژه‌ای به این منطقه صورت بگیرد.

شالویی تصریح کرد: «قلعه تل» اهمیت فرهنگی فراوانی دارد، از اینرو ما به این خطه به مثابه شهر‌های مهمی، چون نیشابور، سبزوار و… می‌نگریم و تلاش می‌کنیم کمال همکاری را با مسئولان محلی در احیای میراث فرهنگی و هنری این منطقه تاریخی مبذول نماییم.

رئیس شورای شهر قلعه تل نیز در این دیدار طی سخنانی گفت: شهرستان «قلعه تل» قدمت چند هزار ساله دارد، اما از شهر‌های کم برخوردار است و زمینه‌ای برای بروز و ظهور فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این شهر وجود ندارد.

او تأکید کرد: امیداوریم با همکاری و مساعدت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، فرهنگسرای این شهرستان تأسیس شود تا زمینه شکوفایی استعداد‌های جوان این خطه به بهترین شکل ممکن فراهم آید.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

ارتش آمادگی مقابله با توطئه‌های گوناگون دشمنان را دارد
پنج مصدوم در حادثه رانندگی در اهواز
ترکیب تیم‌های غنا و اروگوئه اعلام شد
طالبی: بهترین اتفاقات در انتظار تفنگ است
«قاسم حاج قاسم» به چاپ دوم رسید
رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم
بازداشت عامل شهادت ۲ مامور پلیس در دزفول
سیدحسن نصرالله:پاسخ ما قطعی است
فرمانده‌کل قوا بازگشت ناوگروه ۸۶ نداجا را تبریک گفتند
تاکید بر رفع تداخلات اراضی بر اساس پلاک در خوزستان

سرخط اخبار کل

140003071050381122865744
photo_2023-05-09_11-28-44-1024x682
4160839
1402032721333752527786254
10244387_743

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *