پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

مرمت بنای تاریخی قلعه تل خوزستان

با تلاش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بنای قلعه تل خوزستان مرمت می شود.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر قلعه تل خوزستان با رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی دیدار و گفتگو کردند.

محمود شالویی در دیدار رئیس شورای شهر قلعه تل استان خوزستان طی سخنانی گفت: با تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مساعدت ریاست جمهور، انجمن با جدیت در زمینه احیا و مرمت مقابر، آرامگاه‌ها و ابنیه تاریخی کشور فعالیت خواهد کرد. در این راستا در شهرستان قلعه تل نیز بنا داریم با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بنای «قلعه تل» را مرمت نماییم.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: با توجه به فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در گرامیداشت مفاخر و مشاهیر ایران، پاسداشت برخی از شاعران، شاهنامه خوانان و چهره‌های فرهنگی و هنری «قلعه تل» نیز در دستور کار انجمن قرار دارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: «قلعه تل» نسبت به برخی از مناطق اطراف خود به لحاظ فرهنگی در سطح بالاتری قرار دارد، از این رو با توجه به پیشینه تاریخی، مذهبی و فرهنگی این شهر، ضروری است که توجه ویژه‌ای به این منطقه صورت بگیرد.

شالویی تصریح کرد: «قلعه تل» اهمیت فرهنگی فراوانی دارد، از اینرو ما به این خطه به مثابه شهر‌های مهمی، چون نیشابور، سبزوار و… می‌نگریم و تلاش می‌کنیم کمال همکاری را با مسئولان محلی در احیای میراث فرهنگی و هنری این منطقه تاریخی مبذول نماییم.

رئیس شورای شهر قلعه تل نیز در این دیدار طی سخنانی گفت: شهرستان «قلعه تل» قدمت چند هزار ساله دارد، اما از شهر‌های کم برخوردار است و زمینه‌ای برای بروز و ظهور فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این شهر وجود ندارد.

او تأکید کرد: امیداوریم با همکاری و مساعدت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، فرهنگسرای این شهرستان تأسیس شود تا زمینه شکوفایی استعداد‌های جوان این خطه به بهترین شکل ممکن فراهم آید.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

جهان | عناوین روزنامه‌های مطرح جهان؛ اول سپتامبر ۲۰۲۲
جابجایی بیش از ۳۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
بیانیه ارتش یمن درباره حمله گسترده به عمق خاک عربستان
معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
ایمن سازی طیورهای بومی علیه بیماری نیوکاسل در باغملک
کاراته وان آتن| اباذری و محسنیان به مدال طلا رسیدند، عاشوری برنزی شد
رئیسی: ریشه بسیاری از گرفتاری‌های جوامع بشری در دوری سیاست از معنویت است
خطیب: خواب‌های آشفته فتنه‌گران علیه دین و انقلاب هرگز تعبیر نخواهد شد
لزوم صرفه جویی و رعایت نوبت بندی آب از سوی کشاورزان حوضه کرخه
آزادی ۵۱ زندانی به حرمت امام رئوف در بهبهان

سرخط اخبار کل

1402022016445381127548834
1402122109184067529593384
10244509_246
14000712000048_Test_PhotoN
IMG_۲۰۲۲۰۶۱۴_۱۹۲۱۲۲
P-IMG-20220622-WA0053

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *