پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

لزوم معرفی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی خوزستان به کاروان‌ها و گردشگران

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر معرفی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی خوزستان به کاروان‌ها و گردشگران تاکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور در جریان بازدید از حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی (ع) گفت: براساس تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گردشگران خارجی که از بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور بازدید می‌کنند از خدمات سازمان اوقاف و امور خیریه بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه مبلغان مذهبی سازمان که به زبان‌های زنده دنیا تسلط دارند، اطلاعات لازم را به گردشگران خارجی می‌دهند، افزود: بسیاری از گردشگران خارجی که به کشور خود باز می‌گردند، همچنان با مبلغان مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه ارتباط دارند، پاسخگوی سوال‌ها و شبهه‌های آن‌ها هستند.
حجت الاسلام و المسلمین نوروزپور راهیان نور را ظرفیتی مهم برای زیارت بقاع متبرکه و معرفی آن‌ها دانست و ادامه داد: سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر کشور برای بازدید مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس به خوزستان سفر می‌کنند و جا دارد بقاع متبرکه و اماکن مذهبی این استان که بیش از ۴۰۰ بقعه و مکان مذهبی هستند، به عنوان مقصد کاروان‌ها معرفی شوند.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه اقبال جوانان و نوجوانانی که در قالب کاروان‌های راهیان نور به خوزستان سفر می‌کنند در سال‌های اخیر نسبت به بقاع زیارتی بیشتر شده است، گفت: بقاع متبرکه شاخص خوزستان همچون علی ابن مهزیار اهوازی (ع)، دانبال نبی (ع) و حضرت محمد ابن الکاظم (ع) معروف به سبزقبا در دزفول از پایگاه‌های معنوی رزمندگان اسلام در دوران پرافتخار دفاع مقدس بوده‌اند.
اداره بقاع متبرکه و اماکن مذهبی به صورت مردمی
این مقام مسئول با بیان اینکه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی به صورت مذهبی اداره و مدیریت می‌شوند و دولت هزینه و اعتباری برای نگهداری و بازسازی آنان پرداخت نمی‌کند، گفت: درحال حاضر ۵۰ هزار خادم، هیئت امناء و خدمتگزار افتخاری در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور مشغول خدمت به بقاع و مردم هستند.
حجت الاسلام نوروزپور تعداد بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور را بیش از ۸ هزار بقعه اعلام کرد و افزود: ۲۴ بقعه از این تعداد منسوب به پیامبران الهی هستند که حرم حضرت دانیال نبی (ع) که مورد احترام حضرت علی (ع) و مورد تکریم هموطنان کلیمی است، در خوزستان و در شهرستان شوش قرار دارد.
پایان گزارش/
4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

توقیف خودروی حامل کالای قاچاق دراندیمشک
سید حسن نصرالله: مقاومت آماده پاسخ به هرگونه تجاوز رژیم اسرائیل علیه لبنان است
با وجود افشای هتک حرمت صهیونیستها به زنان مغربی؛ رباط از تل آویو پهپاد انتحاری خرید
رئیسی: شناسایی مودیان مالیاتی جدید دستاورد بزرگی برای تحقق عدالت مالیاتی است
آمریکا تضمین ندهد، ضرورتی برای احیای برجام وجود ندارد
اعمال محدودیت‌های ترافیکی در اهواز در روز ۳۱ شهریورماه
بهره مندی بیش از ۴ هزار نفر از تجهیزات پزشکی هلال احمر
برق رسانی به برخی مناطق شوشتر و گتوند
هشدار رئیس صندوق بین‌المللی پول به ۲۰ اقتصاد برتر دنیا برای مقابله جدی با تورم
ساخت یک هزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در اندیکا

سرخط اخبار کل

169474204
10295433_822
1400081017101151523952124 (1)
IMG_۲۰۲۲۰۹۲۴_۲۱۱۴۰۵
1401070223081051126149044
9571894_542

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *