پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

لزوم تدوین سند توسعه اقتصاد دیجیتال در خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان بر ضرورت تنظیم سند توسعه کسب و کار‌های دیجیتال در استان تاکید کرد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز ، دکتر محمد راضی جلالی گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه اقتصاد دیجیتال درخوزستان، تنظیم سند توسعه این نوع کسب و کار‌ها از الزامات مهم در راستای تدوین نقشه راه در دستور کار استان است که توسط کمیته تخصصی تدوین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان بر ضرورت تنظیم سند توسعه کسب و کار‌های دیجیتال در استان تاکید کرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان همچنین از مهمترین نقاط ضعف اقتصاد دیجیتال را نداشتن آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی کشور، تعریف نشدن روابط نیروی کار و کارفرما و امکان سواستفاده احتمالی در پلتفرم‌ها از اطلاعات شخصی افراد عنوان کرد.

راضی جلالی بیان کرد: از مهمترین نقاط قوت اقتصاد دیجیتال، افزایش کارایی، اشتغال‌زایی، افزایش رفاه مصرف کننده و دسترسی آسان به بازار‌های متنوع، ایجاد رقابت در قیمت گذاری‌ها، اقتصاد اشتراکی، افزایش سواد دیجیتال، پویایی جامعه با ایجاد شغل‌های جدید، بهره برداری بهینه از منابع موجود و بهبود مهارت‌های شغلی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان در خصوص اقدامات موثر در جهت دیجیتالی کردن اقتصاد در خوزستان گفت: پیگیری ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ جهت حمایت از طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان به منظور افزایش تولید، اشتغال و کارآفرینی و ارتقای رشد اقتصادی استان، گسترش پروژه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا در زمینه کشاورزی، صنعت، نفت و خدمات به گونه‌ای که تمام فرآیند‌های آن‌ها بر پایه فناوری اطلاعات و گردش مالی هنگفتی در اقتصاد دیجیتال باشد از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام نظر رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اقتصاد دیجیتال از جمله حوزه‌هایی است که برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به بهبود آموزش‌های فناورانه نیاز دارد.

مهرداد نیکو بیان کرد: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری دربین جوانان تحصیلکرده دانشگاه‌های استان کمک کند، توجه به حوزه اقتصاد دیجیتال است.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

پهلوگیری ۶ کشتی نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی
افزایش میزان بهره وری گیاه نیشکر با بهره گیری از دانش بومی در خوزستان
برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی در شهر شرافت شوشتر
آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
افزایش ۱۵ درصدی تناژ بارگیری کالا در راه آهن زاگرس
افزایش تولید برق در خوزستان
صدور مجوز ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی هفتکل
رئیس جمهور وارد آبادان شد
مراکز خرید تعاون روستایی خوزستان برای ذخیره‌سازی گندم و کلزا تجهیز شد
حضور سرزده رئیس جمهور رئیسی در آبادان

سرخط اخبار کل

1402080608520010928659074
1401033006521171125548884
P-IMG-20220524-WA0001
8604127_321
10302343_546
9584097_343

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *