پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

لزوم ایجاد ظرفیت خالی در بندر امام خمینی برای پذیرش کالا‌های اساسی

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان از تخلیه انبار‌های بندر امام خمینی و آمادگی برای پذیرش کالا‌های اساسی کشور در این مجتمع بندری خبر داد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، بهروز آقایی در جریان بازدید منصور بنیاب، مدیرکل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور و  ناصر عسکری‌فرد مدیر کل دامپزشکی خوزستان از مجتمع بندری امام خمینی، با اشاره به برخورداری این بندر از ظرفیت‌های تجهیزاتی و انبارشی برای تخلیه و نگهداری کالا‌های  اساسی، بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های ذیربط برای تسریع در خروج کالا تأکید کرد.

وی در جریان بازدید از انبار‌های نگهداری و کشتی‌های در حال تخلیه  کالا‌های اساسی مجتمع بندری امام خمینی، آخرین وضعیت کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی در لنگرگاه و اسکله و میزان محموله‌های تخلیه شده را تشریح کرد.
آقایی با اشاره به عملکرد ۱۵ میلیون تنی تخلیه کالای اساسی در سال ۱۴۰۱، ادامه داد: با ارتقاء توان تجهیزاتی و عملیاتی در زمینه تخلیه و بارگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی، این بندر موفق به ثبت رکورد بی سابقه تخلیه ۸۱ هزار تن کالا در یک روز در سال ۱۴۰۱ شده است
مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در ایجاد ظرفیت‌های جدید انبارش و نگهداری کالا با ساخت ۴ پایانه مکانیزه تخلیه و بارگیری کالا و دو باب انبار نگهداری ریل پایه، اضافه کرد: با تکمیل و ساخت این پایانه‌ها و انبارها، ظرفیت دینامیک نگهداری کالا‌های اساسی به ۱۳ میلیون تن خواهد رسید.
این مقام مسئول همچنین در تشریح سرعت تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی، گفت: با ورود ناوگان تجهیزات جدید راهبردی به این بندر نرخ تخلیه روزانه کالای اساسی از کشتی ۸۰ هزار تن افزوده خواهد شد.
آقایی با اشاره به وجود اسکله، تجهیزات و ظرفبت‌های انبارشی کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی افزود: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از آن مورد استفاده قرار گرفته است.
وی تعداد کشتی‌های موجود در لنگرگاه را ۳۶ فروند اعلام کرد و ادامه داد: امید است که با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی مشکلات ارزی این تعداد کشتی به زودی برطرف شود.
آقایی افزایش نرخ‌های مصوب نهاده دامی در سامانه بازارگاه و هم چنین تعرفه‌های گمرکی را از جمله مواردی  برشمرد که ساماندهی آن می‌تواند در روند تسریع تخلیه کالا‌های اساسی مؤثر باشد.
تاکید بر کاهش زمان ترخیص کالاهای اساسی وارداتی در بندر امام خمینی
منصور بنیاب، مدیرکل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور در این بازدید گفت: بندر امام خمینی  نگین درخشانی است که با توجه به ظرفیت‌های موجود باعث رونق اقتصادی کشور می‌شود و  نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.
وی  با بیان اینکه تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی وارداتی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: به دنبال کاهش بیشتر زمان ترخیص از بندر امام خمینی هستیم.
آقای بنیاب همچنین با اشاره به این نکته که سلامت و کیفیت کالا‌های اساسی به کشور یکی از دغدغه‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور است، ادامه داد: اطمینان از سلامت نهاده‌های دامی جهت مصرف دام و طیور بر عهده سازمان دامپزشکی  است.
پایان گزارش/
4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه انفجار گاز شادگان
دانش آموزان مناطق محروم اندیکا صاحب مدرسه شدند
وزارت نیرو | مسیر رشد بانوان متخصص مهیا است
۴ آبان سالروز بمباران موشکی مدرسه پیروز بهبهان
آیت‌الله رئیسی: طرح برخی اتهامات ناروا درباره مولدسازی غیرمنصفانه است
افزایش ۱۵ درصدی تناژ بارگیری کالا در راه آهن زاگرس
انهدام باند ضدامنیتی قاچاق سلاح و مهمات در ماهشهر
گردهمایی جمعی از مسئولین، نخبگان و صاحب نظران استان با حضور استاندار خوزستان برگزار شد
کسب مدال‌های مسابقه‌های دو و میدانی توسط دختران خوزستانی
پوشش زنده تحولات اوکراین| سفر دبیرکل سازمان ملل به کی‌یف برای حل مشکلات انسانی

سرخط اخبار کل

14001113000389_Test_PhotoN
169911045
169852996
3897813
10630728_529
453551_742

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *