پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

سفیران صلح و سازش، مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضائیه

دبیر کل نهاد بین المللی صلح و سازش و عدالت اجتماعی کشور: سفیران صلح و سازش به عنوان مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضاییه برای کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز،‌فرهنگ آزاداندیش در نخستین نشست شورای سفیران صلح و سازش دزفول که عصر شنبه ۲۵ شهریورماه در فرهنگسرای مدرس این شهر برگزار شد، گفت: فعالیت سفیران صلح و سازش به عنوان مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضاییه برای کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه کار‌های اولیه برای راه اندازی نهاد صلح و سازش در دزفول در حال انجام است و تلاش می‌شود و افتتاحیه رسمی آذرماه برگزار شود، افزود: نهاد صلح و سازش نهادی رسمی، غیردولتی، قدرتمند و یکی از تاثیرگذارترین نهاد‌های کشور است که موجب کاهش ورود پرونده‌های قضایی به دادگاه‌ها خواهد شد.
آزاداندیش بر ضرورت استفاده از افراد توانمند در این مجموعه تاکید کرد و ادامه داد: شورای سیاستگذاری از ۵ نفر با نظر اعضای هیات مدیره تشکیل می‌شود و قرار است شورای مشورتی نیز تشکیل شود که اعضای این شورا سفیران صلح هستند.
دبیر کل نهاد بین المللی صلح و سازش و عدالت اجتماعی کشور اضافه کرد: افراد تاثیرگذار این نهاد مشخص می‌شوند و همایش بزرگ دزفول برگزار خواهد شد تا افراد تاثیرگذار شهر دزفول انتخاب شوند.
نهاد بین المللی صلح و سازش، نهاد خودجوش و مردمی
غفور موسایی، معاون دبیر کل نهاد صلح و سازی کشور گفت: نهاد بین المللی صلح و سازش و عدالت اجتماعی یک نهاد خودجوش مردمی است که در کل کشور فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد.
وی افزود: نهاد صلح و سازش بر مبنای صلح و سازش و عدالت اجتماعی پایه گذاری شده است.
موسایی ادامه داد: همه آحاد جامعه به نوعی سفیران صلح و سازش هستند، این نهاد از همه آحاد مردم تقاضا دارد این نهاد را یاری کنند.
وی در ادامه از سنت غلط تیراندازی در آیین‌های ترحیم انتقاد و اضافه کرد: مدیریت این موضوع نیازمند ورود بزرگان و سفیران سازش است و باید این مقوله یک بار برای همیشه کنار رود.
معاون دبیر کل نهاد صلح و سازی کشور می‌گوید: برگزاری برنامه‌های نامتعارف، پرهزینه و دعوت از خواننده‌هایی که برای هر مراسم مبالغ بالایی مطالبه می‌کنند در شرایط اقتصادی فعلی نامناسب است.
وی گفت: چشم و هم چشمی‌های فراوان، هزینه‌های زیادی بر دوش خانواده‌ها گذاشته که بزرگان و سفیران صلح در این خصوص باید ورود کنند.
موسایی گسترش مطالبه گری اجتماعی را یکی از برنامه‌های این نهاد دانست و گفت: مردم باید بر اساس تکالیفی که قانون گذار بر عهده ادارات دولتی قرار داده مطالبه گر باشند تا مطالبه گری در جامعه نهادینه کنند.
توسعه روابط انسانی و برادری در جامعه، هدف تاسیس نهاد صلح و سازش
علی نعامی، معاون نهاد صلح و سازش استان خوزستان گفت: این نهاد برای اینکه به توسعه روابط انسانی، اخوت و برادری در بین افراد جامعه کمک کند تاسیس شده تا بتواند به اهداف آرمانی برسد.
وی افزود: افراد تاثیرگذار از اقشار و اقوام مختلفی که حس می‌کنند در برابر جامعه مسوولیت دارند در این نهاد عضو خواهند شد.
زهرا آدینه، دبیر مجمع صلح و سازش دزفول نیز با اشاره به قدمت سازش در دزفول اظهار امیدواری کرد با فعالیت در این نهاد بتوان قدمی برای همدلی و برادری در بین مردم برداشت.
وی افزود: قدم برداشتن در این مسیر یاری کننده دستگاه قضاست؛ شرایط اقتصادی و بیکاری پرونده‌های زیادی در دادگستری باز کرده و امیدواریم با حضور سفیران صلح بتوانیم قدمی در راستای حل این مشکلات برداریم.
پایان گزارش/
4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

تأکید بر "ضرورت توجه به هویت زنانه در تعیین پوشاک" در نشست زن، هویت و پوشش
برای اولین بار در رامهرمز ، تولید سه هزار ملکه زنبور عسل
سایت‌گل: مانه مقابل دفاع سرسخت ایران ناامید شد
تلاش فرنگی کاران خوزستان برای کسب سهمیه المپیک پاریس
همایش «ابن‌عربی، میراث او و اهمیت آن در جهان معاصر» برگزار می‌شود
ساخت تجهیز حفاطتی اضافه سرعت مکانیکی واحد‌های برق آبی در نیروگاه مسجدسلیمان
ضرب الاجل یک ماهه دکتر رئیسی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان
خدابنده و مردانی نمایندگان ایران در انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی تکواندو
بازدید ۹ میلیون نفر از آثار تاریخی و گردشگری خوزستان
سقوط آرام هژمونی دلار از نگاه رسانه آمریکایی

سرخط اخبار کل

IMG_20240527_095255_989
9567691_174
4587684
9433347_920
9707519_287
1401102309405657126833684

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *