پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

زندگینامه شهید علیرضا کریمی وفا(۱۳۴۲ _ ۱۳۶۵)

شهید علیرضا کریمی وفا  تاریخ تولد : 28 اردیبهشت 1342 محل تولد : تبریز  تاریخ شهادت : 27 دی 1365  علت شهادت : حمله هوایی خفاشان بعثی 

شهید علیرضا کریمی وفا فرزند احمد در روز ۲۸ اردیبهشت سال ۱۳۴۲ در یک خانواده متدین در شهر تبریز تولد یافت و مراحل تحصیلات ابتدایی و دبیرستانی را در زادگاه خود به پایان رساند. ایشان از دوران کودکی بر مبنای مفاهیم دینی تربیت شده بود و آن طور که برخی از افراد خانواده نقل کرده اند علیرضا از سن هفت سالگی و قبل از آغاز دوران دبستان به آموختن و حفظ قرآن کریم و اقامه نمازهای روزانه پرداخت. آنگاه تحصیلات ابتدایی را در مدرسه سردار ملی و دوره راهنمایی را در مدرسه اروند با موفقیت گذراند. دوران جوانی شهید علیرضا کریمی وفا همچون سایر شهدای ۲۷ دی ماه دانشگاه تبریز با آغاز نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی  تقارن داشت، و این همزمانی موجب شده که این نوجوان گرانقدر در راهپیمائی های مردمی و فعالیت های انقلابی شرکت گسترده داشته باشد. شهید کریمی وفا در حساس ترین مراحل انقلاب اسلامی عاشقانه به مبارزه برخاست و به نشانه عشقی که به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی داشت دیوارهای خانه مسکونی خویش را با تصویر امام آراسته کرده بود.

بیشتر بخوانید

شهید عزیزمان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در مساجد محل سکونت حضور یافت و به دفاع از دستاوردهای انقلاب برخاست. شب ها را تا صبح در خیابان های شهر به منظور دفاع از نظام نوپای جمهوری اسلامی می گذراند. سرانجام برای گذراندن دوره چهار ساله دبیرستان وارد دبیرستان فردوسی تبریز شد و در سال ۱۳۶۱ پس از اتمام امتحانات سال سوم دبیرستان برای اولین بار عازم جبهه های نبرد با متجاوزین صدامی شد و در قالب تیم های تخریب و خنثی سازی مین مشغول فعالیت گشت.

پایان متن/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

کانون وکلای خوزستان برای خانواده چهار قربانی ساختمان متروپل آبادان پرونده تشکیل داد
آیا شکاف کعبه محل ورود مادر حضرت علی(ع) است؟
مهار آتش در یک منزل مسکونی در دزفول
رئیسی در رژه ۳۱ شهریور: اجازه نمی دهیم هیچ گروه تروریستی مسلحی در اطراف ایران باشد
ساخت و بازسازی بیش از ۵ هزار قطعه در نیروگاه رامین اهواز
تأکید رئیسی بر پایش مستمر و دقیق وضعیت فعلی و آتی بازار
از سرگیری مرمت هتل قوی اهواز در آینده نزدیک
بیمارستان ابوذر اهواز، خانه دوم کودکان مبتلا به آنفولانزا
افزایش نظارت بر وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ ها
برداشت رطب نوبرانه از نخلستان‌های شادگان

سرخط اخبار کل

9591312_466
1401060718545490525989054
IMG_۲۰۲۳۰۳۲۷_۲۰۰۷۲۷
170646755
170336645
165088804121193300

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *