پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

چگونگی بهره‌برداری قدرت‌های بزرگ از سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی

هدف از نوشتن این است که مخاطبان و مردم و جوانان بهتر و بیشتر زحمات پنهان نیروهای وزارت اطلاعات و سرویس‌های اطلاعاتی مختلف را در برابر قدرت‌های بزرگ جاسوسی دنیا درک کرده و قدرشناس باشند .

بعد از جنگ جهانی دوم سه مدل سازمان جاسوسی در لایه‌های مختلف امنیتی-اطلاعاتی تشکیل و در تمام دنیا گسترش پیدا کرده اند ، ماموریت این سازمان‌ها و افراد فوق امنیتی آنها نفوذ در بدنه‌ی سیاسی ، اقتصادی ،امنیتی ، اجتماعی و رسانه‌ای کشورهای رقیب یا در حال توسعه و یا جهان سوم بوده است .

اول، سازمان سیا( C.I.A ) :
سازمان سیا با طرح اتحاد برای پیشرفت ملی و بین المللی ، نیروهای اطلاعاتی خود را سازماندهی و به سمت جهان سوم سوق داده است ، این سازماندهی با ۲۰۰ هزار مامور مخفی امنیتی-اطلاعاتی با نفوذ در سیستم‌های تجاری ، بازرگانان ، درباریان ، خبرنگاران ، شرکت‌های چند ملیتی بزرگ و کوچک با مخارج میلیاردها دلار فعالیت‌های جاسوسی و ضد اطلاعاتی از شستشوی مغزی تا جذب افراد برای سازمان را به پیش می‌رفتند . که مهمترین رکن جاسوسی و اطلاعاتی در سازمان cia آمریکا ، جاسوسی در بدنه‌ی فعالیت‌های علمی _ تجزیه و تحلیل اخبار و رصد فضای سایبری برای سقوط یا ظهور دولت ‌ها و حکومت‌ها در جهان سوم بوده و است .

سازمان‌های جاسوسی معمولا فرسایشی و بلندمدت حرکت می‌کنند ، شبیه سازی مامورین امنیتی در بدنه‌ای جامعه‌ی هدف خود اولین حضور این سرویس‌های مخوف و ساختارشکن در کشورهای دیگر می باشد .

اگر وزارت اطلاعات کشور ایران را همانند یک سد پولادین در مقابل سرویس‌های جاسوسی قدرتمندتر دنیا بخواهیم بیان کنیم بهتر می‌توانیم قدرت این سربازان گمنام را درک کرده و قدرشناسی کرد . بعبارتی دیگر وزارت اطلاعات از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است ، اطلاعات ، ضداطلاعات(شناسایی جاسوس در بدنه‌ی اطلاعات!) و ضدجاسوسی یا ضد تروریسم که شبانه روز با مجاهدت‌های الهی و انسانی بی منت و تظاهر و عکس‌برداری و فیلمبرداری ، امنیت کشور و مردم را برقرار می‌کنند . شهروندان ملی تنها درصد انگشت شماری از ارزش نیروهای اطلاعاتی و ضدجاسوسی در بدنه‌ی وزارت اطلاعات را درک می‌کنند ، در صورتیکه فرزندان بی نام و نشان ایران در دنیای خاموش خدمت صادقانه می کنند.

دوم ، سازمان جاسوسی شوروی سابق یا سازمان ( کا . گ .ب ) :
این سازمان متشکل از چهار اداره کل ، هفت اداره مستقل و شش بخش کوچکتر که اداره کل یکم عمدتاً فعالیت‌های پنهانی شوروی را در خارج از کشور بر عهده داشت و زیر نظر اداره انحراف افکار عمومی قرار داشت !
در این تشکیلات تخمین زده شد نیم میلیون تعداد افراد سازماندهی شده‌‌ی ( کا . گ . ب) بوده است ، که بعد از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱.م سازمان ( کا . گ . ب) جای خود را به سازمان ( اف . اس. بی) سرویس ضد جاسوسی روسیه داد .

وزارتخانه‌‌های اطلاعاتی در لایه‌ها و سطوح مختلفی سازماندهی شده‌اند ، که هر لایه‌ بخش عمده‌ای از فعالیت‌های داخلی و خارجی را ایفای نقش می‌کنند ، آنچه مسلم است اینکه تمام قدرت این وزارتخانه‌ با حمایت مردم دلگرم می‌شوند ، این دلگرمی قدرت اندیشه و تحلیل و غیرت مردمی را در بدنه‌ی این سازمان تشدید و تقویت می‌کند .

سوم،سازمان جاسوسی انگلیس :
سازمان جاسوسی «اینتلیجنس سرویس » یا MI6، قرن ۱۶ در سال ۱۵۷۳ توسط یکی از وزیران حکومت سلطنتی تاسیس شد .
سازمان اطلاعاتی انگلیس مشتمل بر ۶ اداره بزرگ با قدرت نفوذی بالا در کشورهای آفریقایی_آسیایی و آمریکایی ؛
سازمان جاسوسی انگلیس با نفوذ مخوف و مخفیانه در بافت های دولتی و مردمی کشورها توانسته‌اند استعمار خود را گسترش داده که سال‌ها بعد از دور شدن از کشورهای مستعمره باز هم نیروهای جاسوسی خود را در بدنه ی حاکمیتی کشورها حفظ کرده‌اند که به چند شکل کشورها را مدیریت مستقیم و غیرمستقیم می‌کنند ؛
۱_کشورهای زیر سلطه و صمیمی بعد از تهدید !
۲_کشورهای کمونیستی و بلوک شرق !
۳_کشورهایی که در گذشته رابطه خوبی داشته اند !

انگلیس یکی از کشورهای مادر در تشکیل سازمان‌های جاسوسی از سرویس‌های اطلاعاتی سنتی به مدرن است ، این کشور تمام سطوح اطلاعاتی خود را با هم قدرتمند کرده است ، بعبارتی سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی خود را در حوزه‌های نفوذ سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، رسانه‌ای و غیره همتراز با عملیات‌های نظامی گسترش داده و قدرتمند ساخته است .

در حال حاضر بانفوذترین حوزه‌های عملیات روانی و فعالیت‌های مخرب سرویس‌های اطلاعاتی و ضدجاسوسی دنیا در بخش رسانه‌ای و سایبری تمرکز دارند ، و اعتقاد دارند نفوذ به بدنه‌ی اجتماعی جوامع دنیا تنها از طریق رسانه‌ها و سوراخ کردن اطلاعات سایبری امکان پذیر است .

رسانه‌ها در دنیای امروز بحدی اهمیت ساختاری و سرزمینی دارند که با یک تیتر خبری می‌توانند هم دشمن را تحریک کنند و هم کشور خودی را مورد ضربه‌های عمیق و دقیق قرار دهند ، یکی از اهداف دشمن در فضای سایبری تخریب اعتبار حاکمیت داخلی کشورها می‌باشد و در مرحله بعد توسط رسانه‌های داخلی خدمات آن حاکمیت را با عملیات‌های روانی و لجبازی‌های جریانات سیاسی پنهان استتار می‌کنند ، که در واقع با نفوذ در بدنه‌ی رسانه‌های ملی و محلی فعالیت‌های ملی و محلی را به سمع و نظر مردم نرسانند که مدام حاکمیت آن سرزمین را ناکارآمد بطور کامل و نه نسبی جلوه دهند .

چگونگی بهره‌برداری قدرت‌های بزرگ از سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی

بنابراین ، ارزشمندترین و ساختاری‌ترین وزارتخانه برای ساختار یک حاکمیت مقتدر سرزمینی را وزارت اطلاعات تشکیل می‌دهد و مردم هر کشور حق دارند بدانند که این سربازان جوانمرد چقدر دغدغه‌ی آرامش مردم و کشور را میان آشوب‌های دنیای امروز دارند . چرا که جوانان این سرزمین در عرصه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید آنقدر مورد احترام قرار بگیرند که دشمن با تخریب شخصیت حقیقی و حقوقی آنها بر علیه امنیت و آرامش مردم این سرزمین سوءاستفاده دشمنانه نکنند .

نویسنده : رَحْمَتَ اللّٰهِ داٰناٰ

پایان متن/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

کشف محموله ۱۰۰ کیلوگرمی شیشه در بهبهان
شناسایی ۱۷ هزار بیمار دیابتی جدید در خوزستان
درخشش پیشکسوتان خوزستان در مسابقات دوچرخه سواری کشور
رهبر انقلاب اسلامی ۱۵میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دادند
سارقان حرفه‌ای ماهشهر در بند قانون
اجرای تئاتر خیابانی راهیان نور توسط هنرمندان خوزستانی
برگزاری ویژه برنامه های هفته حافظ در خوزستان
دیدار جداگانه رئیس ستاد مرکزی رای اولی‌های استان خوزستان با دکتر قالیباف
رئیسی در رژه ۳۱ شهریور: اجازه نمی دهیم هیچ گروه تروریستی مسلحی در اطراف ایران باشد
خط فاضلاب منطقه زویه کلان‌شهر اهواز اصلاح شد

سرخط اخبار کل

169667378
1401020215231319225185664
10150147_926
1401030216285554625376514
10204850_723
169918695

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *