پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

رسالت اجتماعی وکلا قانونمداری و ترویج احترام به قانون

رئیس کل دادگستری خوزستان در مراسم تحلیف کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه در استان، مهم‌ترین رسالت اجتماعی وکلا را قانونمداری، عمل به قانون ، ترویج آن در جامعه و بالا بردن آگاهی حقوقی شهروندان برشمرد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز ، در این همایش که با حضور رئیس مرکز تحقیقات فقهی حقوقی قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری خوزستان و معاونین قضایی وی در تالار مهر اهواز برگزار شد، ۲۱۱ نفر از کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه در خوزستان، تحلیف شدند.

علی دهقانی در ابتدای این مراسم با گرامیداشت بیست و چهارم ذی‌الحجه «روز مباهله»، گفت: مفسرین شأن نزول آیه «تطهیر» را در این روز دانسته اند که خداوند بار دیگر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت علیهم السلام و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین را مورد تأئید قرار داد.

وی با بیان اینکه قانونمندی و رعایت اصول و اخلاق کاری، اصلی‌ترین تکلیف اجتماعی و اخلاقی یک وکیل است، اظهار داشت: وکلا باید همواره و به‌صورت مستمر، مجهز و مسلط به قانون باشند و از آن به‌عنوان یک ابزار در پیشبرد اهداف خود و برای احقاق حق و اجرای عدالت بهره ببرند.

دهقانی گفت : ابزار وکیل در دفاع از حق موکلش، تسلط بر قانون است و هرگاه نیاز به تقویت آن را در خود احساس کرد، باید برای ارتقای دانش حقوقی خود اقدام کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: رعایت اخلاق شغلی و صنفی، صداقت در انجام کار، رعایت امانت‌داری و توجه به جایگاه وکالت و رسالت وکیل در انعقاد قرارداد وکالت باید مورد توجه وکلا قرار گیرد.

دهقانی با تاکید بر اهمیت نقش وکیل در دادرسی عادلانه و منصفانه، اظهار داشت: وکیل باید نقشی پویا و فعال در جهت دستیابی به حقیقت داشته باشد و به قاضی در جهت رسیدن به واقعیت کمک کند، به احقاق حق توجه کند هر چند مغایر با خواست و مطلوب موکلش باشد و از دادن وعده‌های غیر قابل تحقق و خارج از حدود قانون و مقررات، خودداری کند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

سید محمد مولوی نماینده مجلس شورای اسلامی ایران بیانیه صادر کرد
مهر و موم مطب دندانپزشکی غیر مجاز در باغملک
حذف نیمی از ورودی‌های فاضلاب به رودخانه کارون در اهواز
دستور فوری رئیس‌جمهور برای مقابله موثرتر با قاچاق کالاهای اساسی
با پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ؛ آیین نامه تشکل شوراهای اطلاع رسانی شهرستانی برای نخستین بار در خوزستان به تصویب رسید
طرح های آبرسانی به ۳۵ روستای شهرستان آبادان
ظرفیت بالای خوزستان برای خودکفایی کشور در بخش کشاورزی
اطلاعیه وزارت اطلاعات | درخصوص خبر منتسب به اتباع افغانستانی
ساقط شدن ۱۰ موشک اوکراینی در بلگورود
تامین آب پایدار برای زوار اربعین در پایانه مرزی چذابه

سرخط اخبار کل

10727192_863
9965874_328
14010323000314_Test_PhotoN
10727170_566
14010214000671_Test_PhotoN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *