پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

درمان التهاب و اضمحلال شبکیه چشم با روش‌های نوین

به گفته یک فوق تخصص شبکیه چشم؛ التهاب و اضمحلال شبکیه چشم با روش‌های نوین قابل درمان است.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز،احمدیه گفت: از آن جا که ابتلاء به دیابت در کشور رو به افزایش است، ابتلاء به عوارض این بیماری از جمله نابینایی نیز افزایش یافته است، به همین دلیل بیماران مبتلا به دیابت به منظور پیشگیری از ابتلاء به نابینایی بر اثر این بیماری باید پیش از بروز اختلال‌های بینایی به صورت دوره‌ای معاینه شوند.

وی افزود: ارائه درمان‌های نوین برای التهاب و اضمحلال شبکیه در بیماران مبتلا به دیابت و افراد دارای کهولت سن در کشور براساس آخرین دستاورد‌های جهان ارائه می‌شود.
احمدیه اضمحلال شبکیه سالمندان را ۲ نوع عنوان کرد و ادامه داد: درمان نوع مرطوب این بیماری سال‌ها است که در ایران انجام می‌شود و به تازگی برای نوع دیگر این بیماری نیز روش‌های درمانی معرفی شده است که در روش‌های نوین درمان، تزریق‌های داخل چشم انجام می‌شود و پژوهش‌هایی برای دارو‌های با تأثیر طولانی‌تر انجام شده و به نتایج مطلوبی نیز رسیده است.
این فوق تخصص شبکیه چشم درباره بیماری‌های ژنتیک چشم می‌گوید: هرچند شیوع این نوع نابینایی کمتر از ۲ نوع التهاب و اضمحلال شبکیه چشم است، اما از آن جا که بیماران از سنین پایین به آن مبتلا می‌شوند، تأثیر زیادی بر زندگی و توانایی‌های فردی آنان دارد.
وی به انجام تحقیق‌های گسترده در زمینه بیماری‌های ژنتیک چشم اشاره و اضافه کرد: برای رسیدن به درمان‌های قطعی به زمان بیشتری نیاز است و امیدواریم در آینده درمان نابینایی‌های ژنتیکی نیز امکانپذیر باشد.
احمدیه با بیان اینکه در نابینایی‌هایی که بر اثر دیابت ایجاد می‌شود، نقش غربالگری و پیشگیری به منظور شناخت به هنگام بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: البته استعمال دخانیات و سبک زندگی نادرست از عوامل بروز اضمحلال شبکیه در سالمندان است، هرچند در برخی از موارد سالمندان به سبب عوامل ژنتیکی به اضمحلال شبکیه مبتلا می‌شوند که قابل پیشگیری نیست.
به گفته این فوق تخصص شبکیه چشم؛ پیشگیری از بروز اختلال‌های ژنتیکی بینایی با استفاده از مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و بارداری امکانپذیر است.
پایان گزارش/
4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

استاندار خوزستان: نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
بازداشت ‌مدیرکل سابق یکی از سازمان‌های خوزستان و برخی مدیران نفتی
طرح نهضت ملی مسکن در آغاجاری نباید متوقف شود
900جلد کتاب به کتابخانه‌های خوزستان اهدا شد
توانمندسازی بسیجیان در شادگان
اختر: اگر یزدانی را به خاطر یک پنالتی کنار گذاشتند باید به ساپینتو شک کرد
برگزاری ویژه برنامه های غدیر در شهرستان کارون
پژوهش‌ها درباره مالیات چه می‌گویند؟
قاسم‌پور: دستی که دستم را گرفت هرگز فراموش نمی‌کنم
روسیه دیپلمات‌های آمریکا را احضار کرد

سرخط اخبار کل

IMG_۲۰۲۲۰۹۲۶_۱۵۰۷۵۶
IMG_۲۰۲۲۰۶۱۵_۱۶۰۵۱۸
1401051010364872825781924
9373943_567
9787232_591
9802370_111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *