پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

خوزستان پایتخت مواکب است

الناز بنی تمیم؛ خوزستان پایتخت مواکب است، از مواکب ارگانی تا مواکب خودجوش مردمی در سراسر خوزستان با نزدیک شدن به اربعین حسینی برپا شدند.

الناز بنی تمیم فعال فرهنگی از دیار خوزستان در یادداشتی فضای خدمات‌رسانی اربعین حسینی امسال را مختصر اما مفید بیان کرده است ؛

خوزستان پایتخت مواکب است؛ از مواکب ارگانی تا مواکب خودجوش مردمی در سراسر خوزستان با نزدیک شدن به اربعین حسینی برپا شدند.

با نزدیک شدند به اربعین حسینی و حرکت عظیم همگانی مردم به سمت عراق خوزستان استانی با دو مرز از پرترددترین استان های کشور برای ورود و خروج زائران می باشد.

ارگان های دولتی و جمعیت های مردم نهادی و مواکب خانگی در جای جای مسیر تردد زائران برپا می شوند؛هرکدام با یک نوع خدمت و عشق و انگیزه خاص مضیف ها و مواکبی برپا کردند.

موکبی در عین دو با کمترین دارایی خدمتی خالصانه و مخلصانه به زائران اباعبدالله می‌کند ، مادر شش فرزند که تحت پوشش بهزیستی بود ۷ سال در این مسیر که منتهی به چذابه است خدمت می‌کند؛خادمی که بین الحرمین ندیده است.

مواکب خوزستان گاهی مجلل و بهترین امکانات رو دارند و گاهی امکاناتی کم ولی عشق و ارادت خاصی داشتند.

موکبی در بستان ۲۰ کیلومتری چذابه با پیرزنی در کنار جاده مواجهه شدیم که در آفتاب با کلمن آب سرد نشسته بود؛پیرزن روستایی با خارک نخل منزلش و آب زائران رفته را بدرقه و از زائران برگشته استقبال می‌کند؛

مثل همیشه هلال احمر در کنار مردم بود .

با اهدای چادری به این پیرزن شکل موکب پذیرایی اش تغییر داده اند.

کمی جلوتر که بریم مادری با دو بچه اش می‌بینیم و با موکبی حصیری شکل روبه رو می‌شویم که هر روز صبح بعد از نماز شیر گاوش را می‌دوشد و با پختن نون و شیر از زائران پذیرایی می‌کند این مادر می گوید که هر روز ۷ صبح از روستاهای نزدیک به بستان به کنار جاده می آید و تا قبل غروب کنار جاده می‌نشیند‌.

چذابه؛ خاکش،هوایش حسینی تر است جاده مواکب با پذیرایی های متفاوت مواکب ارگان های خدمات رسانی متفاوت است هرکس با توانایی متفاوتش خدمت می‌کند.

موکب سادات آل یاسر

آقای طالب موسوی مقدم مسئول موکب از برپایی موکبش می گویید:من ۱۱ سال موکب دار و خادم اباعبدالله وزائرانشم ۷ سال پیش چهارواحده ای در بهترین نقطه شهر اهواز کیانشهر فروختم و این موکب و حسینه رو تکمیل کردم روزانه بصورت شبانه روزی خدمات چای قهوه و آب شربت داریم و دوهزار نفر غذا ۱۰۰۰ پرس ماهی برای ناهار و ۱۰۰۰پرس جوجه برای شام آماده میکنیم و به حمدالله روز به روز امام حسین برکت این موکب رو بیشتر میکند.

گفتنی است این موکب خانوادگی مدیریت می‌شود آقای موسوی مقدم به همراه زن نابینا و فرزندان عروسان و نوه های ۲۰ روز در مرز چذابه مستقر می‌شوند‌.

زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم؛مواکبی از استان های دیگر هم در نقاط مرزی مستقر هستند برای خدمات رسانی.

مواکب دانشجویی؛ دانشجوهای شهرستانی که هرکدام به قصه ای و انگیزه ای از خانواده و شهرهایشان دور می‌شوند و برای خدمت می آیند.

هلال احمری‌هایی که ۲۴ ساعته در مرز آماده باش با انواع خدمات از جمله درمانی،امدادی،غرفه های فرهنگی کودک و… در کنار زائران هستند.

اربعین شروع یک جاذبه مغناطیسی که همه با یک هدف و انگیزه هستند نیروهای امدادی،اورژانسی،کادر درمان،نیروی امنیتی و…

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

معارفه امام جمعه جدید دزفول
جریمه عرضه کننده خارج از شبکه آرد در اهواز
آیت‌الله قائم مقامی: "سلام فرمانده" پدیده‌ای آخرالزمانی است
فعالیت ۴۲ مدرسه سمپاد در خوزستان
برگزاری یادواره شهید سید جاسم نوری با حضور سردار تنگسیری
مهاجرت اساتید و دغدغه‌های مسؤولان؛ پتک اقتصاد بر مغز کشور
نصب ۱۱ هزار درب منهول فاضلاب در خوزستان از ابتدای دولت سیزدهم+تصویر
رهایی متهم محکوم به اعدام از دار مجازات در دزفول
پیش‌بینی تردد بیش از چهار میلیون زائر اربعین از مرز‌های کشور
سیره پیامبر اکرم (ص) راه صلح، امنیت و آرامش دنیا

سرخط اخبار کل

1402042121225244327937614
1403020510282573929875434
169440676
169923043
169763155
8512123_573

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *