پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

خوزستان میزبان عشایر هفت استان

مدیرکل امور عشایر خوزستان: عشایر هفت استان ییلاقی در فصل قشلاق در خوزستان ساکن می‌شوند و از بعد جمعیت بزرگترین استان عشایری کشور است.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز، سید اسکندر موسوی زاده با بیان اینکه خوزستان با دارا بودن ۳۹ هزار خانوار عشایری بزرگترین استان عشایری کشور در فصل قشلاق از بعد جمعیتی است، گفت: جمعیت عشایر خوزستان در فصل قشلاق ۱۵ درصد جمعیت عشایر کل کشور است.

وی با بیان اینکه عشایر ۷ استان ییلاقی در فصل قشلاق در خوزستان ساکن هستند، افزود: این عشایر از استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، ایلام و کرمانشاه در فصل قشلاق در خوزستان ساکن می‌شوند.

موسوی زاده جمعیت دام عشایر خوزستان را  بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار راس اعلام کرد و ادامه داد: در فصل قشلاق خدماتی به عشایر و دام‌های آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیر کل امور عشایر خوزستان با بیان اینکه خدمات ارائه شده به عشایر در فصل قشلاق در حین کوچ و در کانون‌های اسکان به آن‌ها و دام‌هایشان ارائه می‌شود، اضافه کرد: در این زمینه بحث تامین آب و بازگشایی ایل راه‌ها و جاده‌ها و تامین علوفه دام‌ها، تامین آرد و تامین سوخت از مهم‌ترین خدمات ارائه شده است.

وی به سکونت عشایر خوزستان در کانون‌های اسکان هدایتی و خودجوش اشاره کرد و گفت: عشایر به دلیل اینکه در برخی از مناطق زمین زراعی و ملک دارند، در کانون‌های خودجوش ساکن می‌شوند و در این محل خدمات مورد نیاز آن‌ها تامین می‌شود.

موسوی زاده با اشاره به اینکه همه امورات و مسائل عشایر مربوط به ادارات مختلف از سوی اداره کل امور عشایر استان پیگیری می‌شود، افزود: ساخت راه و تامین آب آشامیدنی پایدار، بیمه عشایر، تامین علوفه و سوخت و دیگر امورات مربوط به جامعه عشایری از دستگاه‌های اجرایی مربوطه پیگیری خواهد شد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

شورای داوری خانه تئاتر آغاز به کار کرد
خواص مرزه از نابودی انگل‌های روده تا تسکین درد‌های مفصلی
رقابت شطرنج باز خوزستان درامارات
خاموشی زودهنگام موزه "لوور" و "ورسای" در پی بحران انرژی در اروپا
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه
۱۶ اثر به جشنواره تئاتر فتح خرمشهر راه یافت
سازمان ملل در مسئله حقابه "هیرمند" و "سدسازی‌های منطقه" میانجی‌گری کند
رکابزنی جوانان و پیشکسوتان خوزستان در دزفول +عکس
پرداخت یارانه ۱۵۰هزارتومانی ویژه رمضان با دستور رئیس‌جمهور به ۱۱میلیون خانوار
پذیرش بیش از ۴۰۰ دانشجو در دانشگاه صنعتی بهبهان

سرخط اخبار کل

10076947_226
1400122219184716224964234
c_l_1629048282-9
IMG-20240515-WA0000
9125717_407
157821346

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *