پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

خوزستان با دریافت ۷ هزار جلد کتاب اهدایی به بالاترین آمار در بین ‌استان‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از دریافت 7 هزار جلد کتاب از سوی معاونت فرهنگی این وزارتخانه به مخزن کتاب این اداره کل خبر داد.
گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز به نقل از خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در اهواز، مجید منادی با بیان اینکه بالاترین آمار سهمیه کتاب‌های دریافتی در بین استان‌ها به استان خوزستان تعلق گرفت، اظهار کرد: با توجه به حمایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای برنامه‌های کتاب محور این استان، مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به استان خوزستان سهمیه تابستان اختصاص یافت.
منادی تعداد کتاب‌های اهدایی سهمیه تابستان استان خوزستان را ۷ هزار جلد کتاب دانست و افزود: از تعداد ۷ هزار جلد کتاب سهمیه این استان، تعداد ۲۵۰۰ جلد کتاب در مواکب فرهنگی این اداره کل در مرز چزابه و  نیز ورودی شهرستان‌ها  بین زائران حسینی توزیع شد.

وی عناوین این کتاب‌ها را مذهبی، ادبی، دفاع مقدس و جنگ، آیینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، اجتماعی، دانشگاهی، پزشکی، کودک و نوجوان، جامعه شناسی ، روانشناسی و… اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از جمله اهداف بلندمدت این اداره کل را حمایت، انسجام و اثر بخشی بیشتر از برنامه‌های کتاب محور دانست و عنوان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، به ویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار و به ‌دور از امکانات فرهنگی از مهم‌ترین اهداف بوده است و با توکل به خداوند تاکنون این اداره کل توانسته در این مسیر گام‌های موثری بردارد.

منادی تجهیز کتابخانه های مدارس، ادارات و سازمان‌ها را از دیگر اهداف سهمیه توزیع کتاب این اداره کل بیان کرد و گفت: در دورۀ قبل سهمیه کتاب‌های اهدایی تلاش کردیم عناوین پزشکی را بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع کنیم و همچنین تجهیز کتابخانه‌های موسسات خیریه و پایگاه‌های بسیج محلات و روستاها در اولویت جدول اهدای کتاب این اداره کل قرار دارد.

منادی اهدای کتاب بین مدارس از آغاز سال تحصیلی را از دیگر برنامه‌های کتاب محور این دوره بیان کرد و گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی تلاش می‌کنیم با توجه به درخواست‌های مدارس و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و روستاها کتابخانه‌های مدارس را تجهیز کنیم.

پایان گزارش/
4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

پیام تسلیت یاسین باورصاد در پی شهادت ماموران انتقال صندوق‌های رای در راسک
ارتقاء جایگاه استقلال ملاثانی در فوتبال دسته اول کشور
معرفی مربی بهبهانی به عنوان مربی استعدادپرور کشور
دستور قضایی برای شناسایی ۶ متهم یک پرونده کلاهبرداری/ بازیکن سابق پرسپولیس در میان متهمان
ماجرای گرا دادن ساواک به اسرائیل برای ترور شهید چمران
رونق اقتصادی با راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در ماهشهر
سرلشکر باقری: تغییرات در مرزهای کشورهای منطقه را تحمل نمی کنیم
اجرای طرح پاداش وزارت نیرو به مشترکان کم مصرف از اول خرداد
واگذاری ۱۰ هکتار زمین برای ساخت خانه در اهواز
نائب رئیس زنان وزنه‌برداری: سهمیه المپیک دور از دسترس است

سرخط اخبار کل

هواشناسی+گرمای+هوا
9538924_111
10329137_730
IMG_۲۰۲۲۰۴۲۳_۲۳۳۰۰۶
169978173
1401071219254066026199084

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *