پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

حضور عضو کمیسیون انرژی و تلفیق مجلس شورای اسلامی در اتاق خبر خوزستان

نشست خبری اتاق خبر با حضور دکتر مالک شریعتی نیاسر، نماینده و عضو کمیسیون انرژی و تلفیق مجلس شورای اسلامی، در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز از اهواز _ امروز پنجشنبه ۱۵ تیرماه ، مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرژی و تلفیق مجلس شورای اسلامی با حضور در اتاق خبر سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به بیان اینکه خوزستان در تولید و مصرف انرژی اهمیت ویژه ای دارد ، اظهار کرد: در حوزه تولید انرژی به طور خاص نفت و گاز متولی واحد داریم که وزارت نفت هست، و وزارت نیرو در حوزه برق متولی اصلی است.

وی با اشاره به اینکه ما در دنیا از نظر شاخص استفاده از انرژی شدت مصرف داریم عنوان کرد: وضعیت مصرف انرژی در ایران بسیار بالا و بد است که به دو برابر شاخص شدت مصرف، انرژی جهان می‌رسد.

عضو کمیسیون انرژی و تلفیق مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: از نظر مجموع ذخایر نفت و گاز رتبه اول دنیا هستیم و تصور می شد این منبع لایزال است اما در حال حاضر در شرایط نزدیک به بحران هستیم.

وی خاطر نشان کرد:  ۷۰ درصد انرژی کشور توسط گاز تامین می شود و ۵۰ درصد گاز کشور از میدان گازی پارس جنوبی تأمین می شود و در صورت عدم توجه به شیب مصرف انرژی دچار بحران می شویم.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه اولویت امروز کشور مدیریت مصرف انرژی است گفت: ما با تهدید ناترازی انرژی در کشور مواجه هستیم چون شاخص شدت انرژی در ایران بسیار بالا است، اگر این شاخص را کاهش دهیم این شاخص شدت انرژی کاهش پیدا می کند.

وی بیان کرد: مخاطب اصلی مصرف انرژی حاکمیت و دولت است و ۶۰ درصد مصرف انرژی توسط نهادهای دولتی و حاکمیتی است، حوزه مدیریت مصرف انرژی در کشور باید متمرکز شود چون وزارت نیرو و نفت حوزه تولید هستند و تعارض منافع دارند.

عضو کمیسیون انرژی و تلفیق مجلس شورای اسلامی  گفت: دولت سیزدهم در حوزه افزایش ظرفیت نیروگاه ورود کرده و ۳۵۰۰ مگاوات ظرفیت ایجاد کرده و ۶۵۰۰ مگاوات باقیمانده تا آخر سال محقق می شود.

نشست خبری اتاق خبر با حضور دکتر مالک شریعتی نیاسر، نماینده و عضو کمیسیون انرژی و تلفیق مجلس شورای اسلامی، در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد. نشست خبری اتاق خبر با حضور دکتر مالک شریعتی نیاسر، نماینده و عضو کمیسیون انرژی و تلفیق مجلس شورای اسلامی، در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

نشست خبری اتاق خبر با حضور دکتر مالک شریعتی نیاسر، نماینده و عضو کمیسیون انرژی و تلفیق مجلس شورای اسلامی، در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

هکرها اطلاعات شخصی نتانیاهو را منتشر کردند
ادامه حملات سپاه به مواضع و مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب
خروج ۱۲ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی
کاهش حوادث کار در شوش
لزوم توجه به خوزستان به عنوان ملی‌ترین استان از لحاظ ظرفیت‌های اقتصادی
صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه
پرداخت وام به فعالان صنایع دستی و کارآفرینان خوزستانی
جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
تشریح جزییات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در خوزستان
فرماندار اهواز : مشکل تعدادی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران رفع شد.

سرخط اخبار کل

168267232243933900-1280x720
1401020709270671525216434
1401031108341633425434384
10260602_353
9426553_317
8590474_212

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *