پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

حذف شرکت‌های پیمانکاری با تصویب و اجرای طرح ساماندهی کارگران

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس: تلاش داریم طرح ساماندهی کارگران را با حذف شرکت‌های پیمانکاری تصویب و اجرایی کنیم.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، سیدکریم حسینی درخصوص حمایت از کارگران گفت: درحال حاضر طرحی از سوی مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و حذف شرکت‌های پیمانکار نیروی انسانی که واسطه هستند، به شورای نگهبان ارجاع و به کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور تصویب مجدد برگشت داده شد.

وی بر اصرار نمایندگان مردم در مجلس بر حذف شرکت‌های پیمانکاری در نظام اداری کشور اشاره کرد و افزود: درصورتیکه این طرج اجرا شود، بهترین و بزرگترین حمایت از کارگران و کارمندانی که در دستگاه‌های اجرایی در مشغول به کار هستند و از نظر پرداخت ها، انعقاد قرارداد‌ها و امنیت شغلی، عدالت رعایت نمی‌شود و شرایط متزلزل است، شاهد خواهیم بود.

آقای حسینی با اشاره به تاکید‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بر برقراری عدالت میان کارگران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: همچنین کمیسیون اجتماعی در مجلس بر اجرای طرح و برقراری امنیت شغلی، رفع تنوع قراردادها، پرداخت به موقع مطالبه‌ها و متناسب با تورم کشور برای کارگران و کارمندان در سراسر کشور و به ویژه خوزستان که استانی کارگری محسوب می‌شود، تاکید دارد.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی به زیر پوشش قرار گرفتن کارگران مشمول بیمه تامین اجتماعی اشاره و اضافه کرد: پارسال قانون بیمه شدن کارگران ساختمانی تصویب و اجرای آن ابلاغ شد، همچنین طرح‌ها و لایحه‌هایی به منظور حمایت بیشتر از جامعه کار و کارگری وجود دارد و تلاش داریم آن‌ها را برای اجرا، به تصویب برسانیم.

وی می‌گوید: طرح محوری که به صورت جدی از سوی نمایندگان مردم در مجلس درحال پیگیری است، حذف شرکت‌های پیمانکاری و تنوع بیش از ۲۰ قرارداد است و همه تلاش خود را طرح ساماندهی کارگران را تصویب و اجرا کنیم.

آقای حسینی درخصوص حقوق و پرداختی کارگران گفت: مجلس شورای اسلامی بر اجرای قانون نظارت دارد و از آن صیانت می‌کند و مبلغی که به عنوان حقوق کارگران پرداخت می‌شود، در شورای عالی کار که متشکل از دولت، نمایندگان کارگران و همچنین وزارت کار صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کارگران باید در محیط کار آرامش داشته و احساس بی عدالتی و ناامنی شغلی نداشته باشند، پرداختی‌ها به روز انجام شود، افزود: بدون شک نقش دولت برای ثبات مدیریتی در خوزستان، ثبات محیط‌های شغلی، تولید و رفع موانع تولید موثر است و امیدواریم با اجرای طرح ساماندهی کارگران و حذف شرکت‌های پیمانکاری، شاهد حمایت از کارگران به معنای واقعی کلمه و مستمر باشیم.

تلاش برای اجرای طرح همسان سازی، افزایش حقوق و حق مناطق جنگی بازنشستگان

آقای حسینی درخصوص اجرای احکام بازنشستگان نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف گفت: برای بازنشستگان تامین اجتماعی، لشکری و کشوری و در سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه، بر افزایش حقوق و تصویب و ابلاغ طرح همسان سازی که از سال‌های قبل تعلیق است، تاکید شد.

وی به پیگیری طرح مشمول بودن حق مناطق جنگی برای بازنشستگان و افزایش ۲۵ درصدی حقوق اشاره کرد و ادامه داد: دولت قول داده این طرح را به سرانجام برساند و اجرایی کند و نمایندگان مردم خوزستان همه تلاش خود را برای حمایت از کارگران و بازنشستگان در حوزه‌های مختلف به کار گرفته ایم و امیدواریم با تصویب و اجرای آن‌ها رضایت جامعه کارگری و بازنشستگان را جلب کنیم.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

عصبیت‌های قومی بار دیگر گلوی «وطن فارسی» را خواهد فشرد
گسترش عمق راهبردی ایران از مرزهای غربی به مرزهای شرقی
افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا در ایران
رونمایی کتاب پل بند شادروان پلی به بلندای تاریخ
ویژه برنامه‌های دهه ولایت و امامت برای کودکان و نوجوانان خوزستانی
واکاوی حجاب و عفاف در اسلام، ادیان و قانون
توصیه امام‌ خامنه‌ای به حجاج : سراغ اختلافات شیعه و سنی نروید
انتصاب در استانداری خوزستان
احساس درونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز ورود حضرت امام خمینی به کشور
شناسایی ۸ واحد صنفی متخلف در دزفول

سرخط اخبار کل

11159666_444
1401033006521171125548884
10239918_834
168267232243933900-1280x720
139406281520447856122234
1403040917440662030442294

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *