پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

حاشیه نگاری دور دوم سفر هیات دولت به استان خوزستان

سرزمینی که با تولید 16.7 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی قطب نخست تولیدات کشاورزی کشور است و حالا استانی با این ظرفیت عظیم در بخش کشاورزی با شور و حالی وصف ناشدنی به استقبال رییس جمهور محبوب خود می روند.

ندا خاکی زاده در یادداشتی به حاشیه نگاری دور دوم سفر هیات دولت به استان خوزستان پرداخت و نوشت:

هفته گذشته همزمان با سفر هیات دولت شور و شعفی غیر قابل وصف در دل مردم و کشاورزان استان موج میزد، سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان نیز از این قائده مستثنی نبود و تکاپویی مثال زدنی در تمام قسمت های سازمان برای خدمتگذاری به ولی نعمتان خود یعنی آحاد مردم و کشاورزان و استقبال از هیات دولت به چشم می خورد.

خوزستان سرزمین فرصت ها و دیار نخل و بلوط با مردمانی خونگرم، سخت کوش و مهمان نواز، هفته گذشته برای بار دوم میزبان رئیس جمهور مردمی و هیات دولت بود.

از دو هفته قبل برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات ویژه و به تعبیر بعضی از مردم، (جشن حضور سید محرومان) برنامه ریزی ها و جلسات متعددی در سازمان برگزار شد.

یک روز قبل از سفر هیات دولت نماینده تام الاختیار سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برای حضور در ستاد ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی که در سازمان مستقر بود وارد استان شد تا از نزدیک با مردم و بهره برداران بخش کشاورزی دیدار کند که این خود نشان از درایت رئیس جمهور محبوب کشورمون و گواه بر پیگیری و دلسوزی ایشون داره.

خیل عظیمی از مردم و کشاورزان از گوشه و کنار برای طرح مسائل و مشکلات خود و با امید به پیگیری و رفع آنها به سازمان آمدند و مشکلات خود را با مسئولان وزارتی و استانی در میان گذاشتند.

هدف من از نوشتن این متن ارائه گزارش نیست بلکه به تصویر کشیدن جذابیت هایی است که در حاشیه سفر سید محرومان و هیات دولت به استان به چشم می خورد.

در روز دوم سفر رئیس جمهور بود که سید محمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به جمع هیات دولت در استان ملحق و به عنوان نماینده رئیس جمهور، معین شهرستان های هویزه و دشت آزادگان شد.

آقامیری پس از ورود به فرودگاه شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز در اولین اقدام خود برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا مستقیماً به سمت یادمان شهدای هویزه رفت و مورد استقبال مسئولان منطقه و کشاورزان این شهرستان قرار گرفت.
در بدو ورود یکی از کشاورزان به زبان شیرین عربی به ایشون خیرمقدم گفت و به رسم مهمان نوازی که سنت دیرینه مردم این خطه و این قوم بزرگ است با قهوه عربی از ایشون و همراهانشون پذیرایی کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی پس از ادای احترام به شهدای گرانقدر از کانال mc1 منطقه کوت حمودی، مرکز توسعه ماهیان بومی سوسنگرد، کانال آبرسانی amc منطقه ابوحمیظه بازدید کرد.

یکی از صحنه های زیبایی که در حاشیه این بازدیدها دیدم و حیفم اومد که عنوانش نکنم این بود که در بازدید از کانال mc1 وقتی یکی از کشاورزان برای طرح مشکلاتش به سمت وزیر اومد تا باهاش صحبت کنه ایشون دست اون کشاورز رو به نشانه ادب بوسید و بدون واسطه به صحبت هاشون گوش داد و این به نظرم یکی از زیبایی های این سفر در دولت مردمی سیزدهم بود.

یکی دیگه از حاشیه های جذاب و خوب این سفر دیدار و گفتگوی بی واسطه و بی محافظ آقامیری با مردم در بازدید از سیلوی شهید مفتح شهرستان دشت آزادگان بود.
مردم که برای صحبت با آقامیری و طرح مشکلاتشون دور ایشون حلقه زده بودن بعد از مدت زیادی که ایشون پاسخگوی مردم و کشاورزان بودن یکی از کشاوزران با عصبانیت به ایشون گفت: من هنوز قانع نشدم و آقامیری با لبخند دست ایشون رو گرفت گفت: با من بیا کنار من در ماشین تا هم بازدیدها رو انجام بدم و هم با هم صحبت کنیم، اینطور شد که این کشاورز تا پایان سفر در معیت سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و در صندلی کنار ایشون نشسته بود و با هم صحبت می کردن.

در ادامه سفر به این شهرستان ها آقامیری در جمع صمیمی مردم، کشاورزان، اتحادیه ها و تشکل های کشاورزی در شهرستان دشت آزادگان حضور یافت و بدون واسطه و محافظ با آنها گفتگو کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مردم قرار گرفت.

یکی از صحنه های جذاب دیگه در جلسه سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که بر اساس برنامه ریزی برای حضور در جلسه بعدی هیات دولت در اهواز زمانبندی شده بود به چشم می خورد این بود که آقامیری در جواب اعتراض یکی از حاضران که بیان می‌کرد فرصت صحبت به من داده نشده گفت: من اومدم که مشکلات شما رو بشنوم و به گوش دولت برسونم و تا نفر آخر خدمتگذار همه شما هستم که این صحبت ها نه تنها لبخند رضایت و آرامش رو به لب ایشون بلکه به لب تمام حاضرین اون جمع نشوند و در آرامش به طرح موضوعات خود پرداختند.

مقصد آخر آقامیری دیدار با خانواده جهادگر شهیده مرضیه کلانتری دزفولی بود. در بدو ورود ایشون به منزل شهید با استقبال گرم خانواده این شهید بزرگوار مواجه شد.
یکی دیگه از حاشیه های زیبای سفر که باید به اون اشاره کرد این بود که ایشون بدون انجام هیچ گونه تشریفاتی گوشه پذیرایی و روی زمین نشست و در جواب خواهر شهیده که به ایشون گفت: بفرمایید بالا و روی مبل بنشینید گفت: جای شما بالا و وظیفه ما خدمتگذاری شماست، بالا نشستن حق و جای شماست و خادمی شما کار ما.

اینها تصاویری بود که ممکنه به دلیل شلوغی و ازدحام از دید همه پنهان بشه و من ترجیح دادم علاوه بر برکاتی که سفر رئیس جمهور مردمی و هیات همراه ایشون برای استان داشت صحنه های زیبا و به یادماندنی را هم به تصویر بکشم.

پایان متن/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی شعر و ادب فارسی با ارائه ۴۸۰ مقاله
معلمان مروجان ارزش‌های اسلامی در کلاس درس باشند
سلسله جلسات «گفت و شنود با جوانان» برگزار می‌شود
رهبر انقلاب: شعر فارسی در جنگ رسانه‌ای، کم‌نظیر و قدرتمند است
ایجاد ۶۰ هزار شغل امسال در خوزستان هدفگذاری شده است
دومین نشست کمیته فنی گندم آرد و نان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان
اعلام اسامی نامزدهای نهایی بیستمین دوره جایزه قلم
تداوم عملیات بهسازی و توسعه شبکه فاضلاب در نقاط بحرانی اهواز
اجرای طرح جهادی ارائه خدمات الکترونیک رایگان در شوش
کشف ۳ پیکر جدید در متروپل آبادان

سرخط اخبار کل

IMG_۲۰۲۲۰۹۰۱_۱۲۵۷۵۷
P-IMG-20220610-WA0067
169959268
9771020_668
IMG_۲۰۲۲۰۶۲۰_۱۰۵۱۳۲
8477194_990

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *