پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

تولید بدون کارخانه فرصتی برای رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز: توسعه طرح تولید بدون کارخانه علاوه رشد اقتصادی به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، محمد جواد امانی به ابلاغ اصول کلی تولید بدون کارخانه در سال‌های قبل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: براساس شیوه نامه مربوط به این طرح، واحد‌های تولیدکننده می‌توانند بخشی از خطوط تولید راکد یا فعال خود را در اختیار متقاضیان فعالیت در حوزه تولید بدون کارخانه قرار دهند.

وی با بیان اینکه توسعه این نوع کسب و کار علاوه بر رشد اقتصادی به کاهش نرخ بیکاری در استان کمک می‌کند، افزود: تولید بدون کارخانه هدف‌گذاری برای راه‌اندازی و فعالیت بخش بزرگ‌تری از خطوط تولید صنایع است.

امانی می‌گوید: حمایت، تقویت و ظرفیت سازی در این رابطه ضروری است تا از این طریق این سیاست به مکملی برای «پروژه افزایش عمق ساخت داخل» تبدیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ادامه داد: از فروردین ماه سال ۱۴۰۰، وزارت صمت شروع به صدور مجوز‌هایی باعنوان گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه کرد، همچنین وزارت جهاد کشاورزی در کنار این موضوع، به صدور مجوز‌هایی تحت عنوان تولید قراردادی اقدام نمود که این مجوز‌ها در راستای فعالیت‌های تولید بدون کارخانه است.

وی اضافه کرد: واحد‌هایی که نام تجاری ثبت کرده و نمی‌خواهند سرمایه‌گذاری زیادی روی سخت‌افزار‌ها داشته باشند، می‌توانند در قالب قرارداد با یک واحد تولیدی، از ظرفیت این نوع فعالیت استفاده کنند؛ اما اکنون با گذشت ۲سال، گرفتاری برخی از واحد‌های تولیدی آغاز شده است.

امانی گفت: طبق بند ۳ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم، پروانه بهره‌برداری ملاک استفاده از معافیت‌های مالیاتی است و مجوز‌های تولید قراردادی برای سازمان امور مالیاتی به عنوان مجوز بهره‌برداری محسوب نشده و واحد‌هایی که به تولید بدون کارخانه رو آورده‌اند، عملا مشمول معافیت‌های مالیاتی نخواهند شد.

اجرای طرح تولید بدون کارخانه در گرو اصلاح برخی قوانین

وی با اشاره به لزوم ارائه پیشنهاد به دولت جهت اصلاح برخی قوانین و برخورداری واحد‌های تولید بدون کارخانه از برخی معافیت‌های مالیاتی، افزود: تهیه این پیشنهادات از سوی کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی اهواز و همچنین دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در دستور کار است.

امانی در خصوص واحد‌هایی که از مجوز تولید بدون کارخانه استفاده می‌کنند، ادامه داد: اگر به این واحد‌ها معافیت مالیاتی تعلق گیرد، قیمت تمام شده محصولات این واحد‌ها بسیار پایین‌تر از سایر واحد‌ها خواهد بود و این موضوع و پیشنهاد آن باید سنجیده و کارشناسی شده باشد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

صدور حکم معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از سوی وزیر کشور
شرط وزیر ارتباطات برای موافقت با افزایش تعرفه اینترنت
تاکید بر استقبال باشکوه از رئیس جمهور در سفر به خوزستان
رییس جمهور به راهیان نور پیوست
اجرای طرح رهگیری بیماران دیابتی و فشارخونی شاغل در دزفول
شتاب انتصابات در خوزستان
تولید بیش از ۳۰ هزار تن محصولات صادراتی در پتروشیمی مارون
خوزستان میزبان مسابقات قرآن کریم شد
نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی
خوزستان نماد همدلی و همبستگی همه ملت ایران

سرخط اخبار کل

14020314143911617277161610
9636202_171
1399022022550923020354694
10120719_680
139812101249539619808454
8691000_505

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *