پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

توانایی صنعت شیلات برای جذب سرمایه گذار و مهار تورم

رئیس سازمان شیلات ایران: صنعت شیلات می‌تواند در حوزه‌های تحول و پیشرفت نقش آفرینی کند و با جذب سرمایه گذاری خواهد توانست در مهار تورم موثر واقع شود.

به گزارشگروه خبری جوانان خوز، سیدحسین حسینی گفت: با توجه به تولید بالا و تنوع و پخت صحیح آبزیان در استان خوزستان، سرانه مصرف آبزیان در استان خوزستان باید به اندازه میانگین سرانه مصرف جهانی برسد.

وی افزود: ظرفیت‌های خوزستان به گونه‌ای است که به تنهایی می‌تواند به اندازه کل کشور در حوزه شیلات تولید داشته باشد، اما هنوز دارای ظرفیت‌های خالی است.

آقای حسینی ادامه داد: صنعت شیلات می‌تواند در حوزه‌های تحول و پیشرفت نقش آفرینی کند و با جذب سرمایه گذاری خواهد توانست در مهار تورم موثر واقع شود.

این مقام مسئول می‌گوید: الزامات و مکانیزم‌های اجرایی جهت سازگاری با شرایط کم آبی مورد بررسی قرار گیرد و با آسیب شناسی کارشناسی و بهره مندی از همه ظرفیت‌ها به سمت پیشرفت و افزایش تولید در واحد سطح عمل کنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه با اشاره به تهیه اطلس شیلات کشور، اضافه کرد: اطلس شیلات کشور دارای برش استانی و شهرستانی است و شامل موضوعاتی از جمله ترکیب گونه‌ای و تنوع گونه‌ای است که نقشه راهی برای بهره مندی از ظرفیت‌های موجود و ارزیابی مناطق مختلف شیلاتی است.

وی با بیان اینکه در سالی که رونق تولید است و انتظاراتی از بخش‌های تولید و تحول وجود دارد، گفت: مراکز بازسازی ذخایر بسیار مهم است و سیاستگذاری اصلی مبنی بر تغییر رویکرد از مدیریت صرفا دولتی به سمت نظارت دولتی و حاکمیتی و بهره برداری از سوی بخش خصوصی با حفظ کاربری است.

آقای حسینی با اشاره به مصرف سرانه ۱۸ کیلوگرم آبزی در خوزستان، افزود: انتظار داریم که مصرف سرانه استان به میانگین جهانی برسد و با برگزاری جشنواره‌ها ترویج فرهنگ آبزی مصرفی، به کل کشور ترویج شود.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

دیدار استاندار خوزستان با خانواده شهید محمد قنبری
داستان‌سرایی ناشیانه تلویزیون بن‌سلمان درباره یکی از اعضای سپاه
رئیس دیوان عالی کشور‌: برخی وکلا برای پیروزی به هر قیمتی پرونده را طولانی می‌کنند
منطقه آزاد اروند موظف به ایجاد زیرساخت‌های گمرکی است
شهادت جانباز ۷۰ درصد حاج محمود قلیان در دزفول
صعود خوزستان به مسابقات قهرمانی مینی فوتبال باشگاه‌های جهان
توزیع نوشت افزار، در مناطق محروم کارون
تحقق ۲۶ مصوبه دور اول سفر هیئت دولت به خوزستان
ستاد امربه معروف و نهی از منکر در پی درگذشت مهسا امینی اطلاعیه صادر کرد
وزیر اطلاعات: رسانه‌های تروریستی در امان نخواهند بود

سرخط اخبار کل

3852959
8727077_119
6qTyAVxIZ88K
169716281
169776814
9535870_999

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *