پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

تامین امنیت غذایی در دزفول با تقویت کشاورزی دانش بنیان

مدیر جهاد کشاورزی دزفول: یکی از راه‌های رسیدن به امنیت غذایی، تقویت کشاورزی دانش بنیان و هوشمندسازی آن است.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز، بهروز قمرزاده کشاورزی را یک کار سیستمی عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به نتیجه خوب و تامین امنیت غذایی باید همه اجزا با هم هماهنگ باشند.

وی به عملکرد خوب استان خوزستان در تولید گندم در امسال اشاره کرد و افزود: علاوه بر بارندگی‌های خوب، تلاش مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی، پژوهشی و شرکت‌ها و کارشناسان در این زمینه نقش داشتند.
قمرزاده یکی از راه‌های رسیدن به امنیت غذایی را حکمرانی کشاورزی دانش بنیان عنوان کرد و ادامه داد: هوشمندسازی کشاورزی در دستور کار است که باید تقویت شود.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه این شهرستان قطب کشاورزی و تولید سبزی و صیفی منطقه محسوب می‌شود، اضافه کرد: صادرات محصولات غذایی به کشور‌های منطقه و اوراسیا نشانه ظرفیت بالای کشاورزی دزفول و شمال خوزستان است که باید موردتوجه قرار گیرد.
این مقام مسئول استفاده از همه ظرفیت‌ها به صورت سیستمی را لازمه داشتن کشاورزی خوب دانست و گفت: تولید کنندگان کود یکی از اهرم‌هایی هستند که در عملکرد محصول موثر هستند، بنابراین تامین سبد کمی و کیفی کود برای محصولات کشاورزی باید موردتوجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در تولید محصولاتی، چون سبزی و صیفی کیفیت حرف اول را می‌زند، گفت: صادرات این محصولات نیازمند تولید محصول باکیفیت و استفاده از نهاده‌های سالم و ارگانیک است که در این همایش معرفی سبد کودی با دعوت شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.
به گفته قمرزاده؛ دزفول یکی از شهرستان‌های پیشرو در حوزه شرکت‌های دانش بنیان است، بطوریکه شرکت دز نوین صنعت براساس نیاز بخش کشاورزی، ماشین آلات تولید می‌کند.
وی با بیان اینکه این شرکت بیشتر ماشین آلات طرح راهبری را به صورت هوشمند و کاملا مکانیزه تولید کرده است، افزود: یک شرکت دیگر نیز به ۱۰ کشور اطراف ماشین آلات براساس نیاز صادر می‌کند.
قمرزاده با قدردانی از مراکز تحقیقاتی استان خوزستان و استقبال از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، گفت: با بسترسازی مناسب تلاش می‌کنیم بتوانیم محصولات تولیدی خود را معرفی کنیم که این امر در رابطه با ارزآوری، تامین امنیت غذایی، توسعه صادرات و رونق تولید نیز موثر خواهد بود.
وی افزود: یکی از کار‌هایی که در کنار امنیت غذایی مدنظر است توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در همه زمینه‌ها است، همچنین کار‌های خوبی در زمینه هوشمندسازی در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و شرکت‌هایی مانند شهید رجایی باهدف بهره وری بیشتر از نور آفتاب، کود به موقع و استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی انجام شده است.
قمرزاده درخصوص کشت تابستان می‌گوید: در حوضه کرخه کشت ۴۰ هزار هکتار در تابستان پیش بینی شده و کشت شلتوک ممنوع اعلام شده است، ولی در حوضه دز کشت با احتیاط انجام خواهد شد و محدودیت کشتی اعلام نشده است.
وی درباره صادرات محصولات کشاورزی گفت: در ۲ سال اخیر حدود ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی دزفول به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و اورسیا صادر شده است.
پایان گزارش/
4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

طرح های نیمه تمام محله ای شهرداری اهواز تا پایان شهریور ماه امسال تکمیل می شود
قلعه‌نویی: امیدواریم محرمی مشکل خاصی نداشته باشد
واژگونی مرگبار پراید در محور رامهرمز -بهبهان
خوزستان، شادمان در سالروز میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع)
آموزش مدیریت استرس کارکنان+تصویر
آغاز مسیر علم آموزی در مهری با نشاط
مراکز خرید تعاون روستایی خوزستان برای ذخیره‌سازی گندم و کلزا تجهیز شد
بهره مندی بیش از ۴ هزار نفر از تجهیزات پزشکی هلال احمر
شهدا و ایثارگران، بزرگ‌ترین امدادگران کشور ما هستند
درمان التهاب و اضمحلال شبکیه چشم با روش‌های نوین

سرخط اخبار کل

10200661_769
169832932
1401020208293716525183734
8487590_195
4337190
WhatsApp Image 2022-09-14 at 13.17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *