پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

با پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ؛ آیین نامه تشکل شوراهای اطلاع رسانی شهرستانی برای نخستین بار در خوزستان به تصویب رسید

پنجاه و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت با ریاست استاندار خوزستان برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز ، پنجاه و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت با دستور جلسه تمهیدات رسانه ای در خصوص فراخوان های هفته پایانی شهریور، سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و بررسی دستورالعمل تشکیل، فعالیت و ساختار شورای اطلاع رسانی شهرستانی به ریاست استاندار خوزستان در سالن جلسات دفتر استاندار خوزستان با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

آسیب ها و مشکلات استان باید از طریق مطبوعات و رسانه ها بیان شود

علی اکبر حسینی محراب با بیان اینکه جلسه اطلاع رسانی دولت از جلسات همیشه فعال است که بسیار بر آن تاکید شده است به تشکیل شورایی متشکل از مسئولان، اصحاب رسانه، اداره فرهنگ و ارشاد و دستگاه‌های متولی اطلاع‌رسانی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی و آگاه سازی به موقع مردم از اخبار درست و دقیق با تشکیل شورای اطلاع رسانی در شهرستان‌ها بیش از پیش محقق خواهد شد و امیدواریم که ارتباط خوبی بین مسئولان و رسانه در شهرستان‌ها ایجاد شود تا خدمت رسانی به مردم در این زمینه به نحو موثری انجام شود.

وی به قدرت رسانه و لزوم شفاف سازی عملکردها و قراردادهای ادارات و دستگاه های اجرایی  اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات در استان خوزستان این است که قراردادها همه مخفی است در حالی که باید رسانه ها به میدان بیایند و بسیار شفاف برای مردم بیان شود.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: آسیب ها و مشکلات استان باید از طریق مطبوعات و رسانه ها بیان شود زیرا بیشترین ارتباط و تعامل را با مردم و شهروندان دارند

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل مدارس و دانشگاه‌ها و ضرورت مدیریت ترافیکی در این ایام افزود: معمولا ۲ و سه روز اول مدارس به دلیل شلوغی در شهر، شاهد ترافیک سنگین خواهیم بود لذا از مردم به خصوص بازاری‌ها تقاضا دارم که صبوری کرده و وقت خود را تنظیم کنند.

حسینی محراب گفت: با توجه به احتمال برخی ناهماهنگی سرویس ایاب و ذهاب مدارس در روزهای ابتدایی سال تحصیلی، توصیه می شود خانواده‌ها در این ایام برای جابجایی دانش آموزان اقدام کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست ضمن تبریک به دانشجویان تازه وارد به دانشگاه ها بیان کرد: از تلاش همه دانش آموزان و دانشجویانی که به کسب علم‌آموزی می پردازند تا در توسعه و آبادانی کشور و استان تاثیرگذار باشند؛ قدردانی می کنم.

ضرورت ارتقا سواد رسانه ای مدیران دستگاه های اجرایی

عبدالله افرازه شهاوند، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، در رابطه با دستورالعمل پیشنهادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای تشکیل، فعالیت و ساختار شورای اطلاع رسانی شهرستانی اظهار کرد: تا کنون یک ساختار تعریف شده و مشخصی در جهت اطلاع رسانی در شهرستان ها وجود نداشته که این دستورالعمل می تواند بسیاری از مشکلات را در این خصوص حل نماید.

وی بر ضرورت ارتقا سواد رسانه ای مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: با برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی باید در خصوص بالا بردن سواد رسانه ای مدیران و روابط عمومی ها در شهرستان ها و همچنین مرکز استان فعالیت داشت.

شهاوند خاطر نشان کرد: برخی اتفاقات در شهرستان ها مانند متروپل جنبه ملی و بین المللی پیدا می کنند بنابراین شورای اطلاع رسانی آن شهرستان باید بر اخبار آن نظارت داشته باشد.

ضرورت تقدیر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه فعال در ایام اربعین حسینی

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار کرد: در شورای اطلاع رسانی دولت یکی از دغدغه های مهم اصحاب رسانه و متخصصان حوزه ارتباطات، توجه به روابط عمومی ها و اطلاع رسانی در سطح استان و شهرستان ها است.

وی ادامه داد: ضرورت تاسیس ساختاری در حوزه سیاست گذاری و هماهنگی در امر اطلاع رسانی که دارای ضمانت اجرایی باشد در شهرستان ها احساس می شود در نتیجه دستورالعمل تشکیل، فعالیت و ساختار شورای اطلاع رسانی شهرستانی تدوین گردید.

منادی اضافه کرد: در شورای اطلاع رسانی شهرستان ها، فرماندار به عنوان رئیس شورا و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به عنوان دبیر شورا در نظر گرفته شده است و چهار نفر از افراد صاحب نظر به عنوان عضو حقیقی و مابقی اعضای حقوقی هستند.

وی عنوان کرد: گاهی یک عدم هماهنگی در شهرستان ها در حوزه اطلاع رسانی مشکلاتی ایجاد می کند که کل استان درگیر آن می شود که با حضور این شورا مجرای اطلاع رسانی و نظارت بر  آن مشخص می شود و این مشکلات به حداقل می رسد.

وی به ارزیابی روابط عمومی در نظام ارزیابی اشاره کرد و گفت: امسال دولت، روابط عمومی را جز ارکان اصلی دید و روابط عمومی های دستگاه های دولتی و ارتباط آن ها با افکار عمومی مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص تمهیدات رسانه ای در خصوص ایام پایانی شهریور ماه گفت: سال گذشته که کل کشور درگیر اغتشاشات بود

خوزستان بخاطر بعد ولایی و فرهنگی هم استانی ها، آرامترین استان در کشور بود.

وی همچنین به حضور فعال اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حضور چشمگیری در فضای اربعین حسینی و در مرز شلمچه و چذابه داشتند که لازم است در برنامه های ملی و مذهبی مورد تقدیر قرار بگیرند.

در ادامه حاضران جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص دستور جلسه را به شرح ذیل بیان کردند:

* تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

* رصد و پایش فضای مجازی

* لزوم انعکاس و انتشار عملکرد دستگاه ها

* تبدیل تهدیدها به فرصت با تولید محتواهای به روز

* حمایت از رسانه های انقلابی

* ارسال پیامک های استانی در جهت آگاه سازی مردم

* حمایت از تولید محتواهای فرهنگی

* آموزش های فرهنگی مدیران مدارس

* استفاده از برنامه شاد در جهت آگاه سازی والدین

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

رشد ۱۷ درصدی بودجه خوزستان، دستاورد مجمع نمایندگان استان
بکارگیری ابزارهای الکترونیکی برای کشف جرایم در خوزستان ضروری است
وزنه‌برداری بانوان در سالی که گذشت؛ از تاریخ‌سازی تا رکوردهایی که انتظارات را برآورده نکرد
صدرنشینی تیمهای خوزستان درلیگ برتر واترپلو 
خرید بیش از ٢ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
صدور مجوز احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی کرخه
ضرورت فعالیت مدیران با روحیه جهادی در خوزستان
منابع و اعتبارات می باید مطابق نقش استان خوزستان در تولید ناخالص ملی اختصاص یابد
پوشش تحولات اوکراین| کنترل ماریوپل بطور کامل بدست روسیه افتاد
پیش بینی وزش باد و گرد وخاک در خوزستان

سرخط اخبار کل

10173727_196
1400071010233799423729654
13990208000734_Test_PhotoN
9821641_906
169888434
1401020215231319225185664

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *