پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

اگر قیمت جهانی گندم مجانی هم باشد اجازه واردات گندم را نخواهیم داد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در جمع مردم شهرستان دشت آزادگان با بیان این مطلب که به دلیل اشتغال، همت و عشق به تولید محصولات کشاورزی، اجازه واردات گندم را نخواهیم داد گفت: اولویت اول و آخر ما تولید گندم در داخل کشور است.

گزارش گروه خبری جوانان خوز ، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سید محمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ظهر روز جمعه ٨ اردیبهشت‌ماه به نمایندگی از رئیس جمهور و هیات دولت با حضور در جمع مردم شهرستان دشت آزادگان و هویزه ضمن اشاره به نکاتی که در این جلسه ارائه شد، عنوان کرد: وظیفه داریم از طرف هیات دولت مشکلات این منطقه و کشاورزان را در همه ابعاد بررسی، جمع بندی و در نهایت به محضر ریاست جمهوری برسانیم و ضمن ارایه راه کار، تلاش کنیم تا این مشکلات و مسائل مرتفع شوند.

آقامیری ادامه داد: اگر قیمت جهانی گندم مجانی هم باشد، تا زمانی که تولید گندم را در داخل کشور داشته باشیم جهت حمایت از تولید کنندگان در همه حوزه‌ها ، واردات نخواهیم داشت، حتی اگر قیمت داخلی گندم بیشتر قیمت جهانی باشد.

وی افزود: تا زمانی که دچار کمبود محصول نشویم اجازه واردات هیچ محصولی در حوزه کشاورزی و سایر کالاها را نخواهیم داد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: به دلیل اشتغال، همت و عشق به تولید محصولات کشاورزی،اجازه واردات گندم را نخواهیم داد زیرا اولویت اول و آخر ما تولید گندم در داخل کشور است.

وی افزود: در حد توان ما و تا جایی که منابع دولت اجازه دهند کمک خواهیم کرد تا عمده مشکلات و مسائل کشاورزان حل شوند.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکلات منطقه سه دسته هستند، تصریح کرد: برخی مشکلات در سطح ملی هستند مانند بحث آب که با به ثمر رسیدن پروژه ۵۵٠ هزار هکتاری که بخشی از آن انجام‌شده است به یاری خدا مرتفع خواهد شد و باید در نظر داشت که تاخیر در اجرای آن باعث مستهلک شدن اقدامات قبلی نیز می‌شود.

وی گفت: اگر مشکل آب حل شود سایر مسائل از جمله، اشتغال، تولید محصولات کشاورزی، رونق دامداری و…. نیز حل می‌شود.

آقامیری با بیان اینکه وظیفه داریم از تولید حمایت کنیم، تصریح کرد: خط قرمز ما حمایت از تولید است و به هر نحو ممکن از تولید حمایت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تولید در بخش کشاورزی مقدماتی نیاز دارد که اولین و مهمترین آنها آب است، که یکی از موضوعاتی جدی است و این مهم را با گزارشی کامل با پیشنهاد عملیاتی و اجرایی به محضر ریاست جمهوری خواهم رساند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص گندم، تصریح کرد: اسرار ما این است کشاورزانی که گندم خود را تحویل میدهند وجه گندم خود را بلافاصله دریافت کنند، امیدواریم با اعلام شورای قیمت‌گذاری قیمت نهایی خرید گندم هرچه زودتر تعیین تکلیف شود تا بتوانیم کل مبلغ را پرداخت گندم خریداری شده را به کشاورزان پرداخت کنیم.

وی در ادامه افزود: تا زمان تعیین قیمت گندم همچنان به قیمت سال گذشته پرداخت ها انجام می شود، در حالی که تا کنون هیچ مبلغی از تشخیصی منبع پرداخت را دریافت نکردیم و با جا به جایی پرداخت ها را انجام دادیم.

آقا میری ضمن اشاره به بیمه محصولات کشاورزی اشاره و تصریح کرد: کشاورزان میتوانن اگر چنانچه در این زمینه مشکلی دارند و پرداختی برای آنها صورت نگرفته به سازمان جهاد استان مراجعه کنند.

وی در ادامه بر پیگیری، بررسی و حل مسائل و مشکلات حوزه آبزیان نیز تاکید کرد.

آقامیری با بیان اینکه جهت گیری مثبت و شروع کار جدید برای حل مشکلات منطقه لازم و ضروری است گفت: پیگیری و حل مشکلات جزو روند اصلی کار است و بی شک تا حل کامل مشکل، مسائل را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برخی مسائل باید توسط مسئولین محلی و استانی حل شود و همه مدیران کشوری و استانی موظف هستند در این زمینه پیگیری کرده، در میان مردم حضور یابند و مشکلات مناطق را برطرف کنند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت:
برخی از مشکلات نیز با اتحاد مردمی، به صورت گروهی و پیگیری محلی و در برخی مواقع با نگاه شهرستانی یا استانی نیز قابل حل شدن هستند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

پیروزی فولادخوزستان درجام حذفی فوتبال
امام خامنه‌ای: هرچه رای بیشتر باشد مجلس قوی‌تر است
بیانیه ارتش یمن درباره حمله گسترده به عمق خاک عربستان
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه
کشف بیش از ۲.۵ تن انواع چوب در دشت آزادگان
توزیع آرد میان روستائیان دزفول
در نشستی با حضور دکتر رئیسی؛روند پیشرفت پروژه‌های آب و برق خوزستان بررسی شد
سازمان‌های استاندارد ایران و هند در حوزه فناوری‌های نوآورانه و دانش‌بنیان همکاری می‌کنند
گزارش تصویری|تلاش شبانه روزی نیروهای عملیاتی فاضلاب آبفا اهواز
اجرای طرح زراعت چوب در خوزستان

سرخط اخبار کل

1401010908513846325048884
IMG_۲۰۲۲۰۹۱۲_۲۳۳۵۰۹
156634600
IMG_۲۰۲۲۰۹۱۶_۱۲۰۴۵۱
9702039_596
10996853_143

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *