پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

افزایش پایداری برق اهواز با راه اندازی فاز دوم پست شهید هاشمی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان : فاز دوم پست ۴۰۰ کیلوولت شهید هاشمی اهواز با ارزش سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ریال وارد مدار شد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز ، محمود دشت‌بزرگ بیان کرد: ترانس فاز دوم پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت شهید هاشمی اهواز به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر برق‌دار و وارد مدار شد.

وی با بیان اینکه این طرح باعث تقویت شبکه ۴۰۰ کیلوولت و پایداری برق شهر اهواز خواهد شد، افزود: پست شهید هاشمی پیش از این ۳۱۵ مگاولت آمپر ظرفیت داشته و با وارد مدار شدن ترانس فاز دوم، ظرفیت آن به ۶۳۰ مگاولت آمپر رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه این افزایش ظرفیت باعث تقویت بخش انتقال و تغذیه پست‌های فوق توزیع پایین دست و تامین برق مطمئن و پایدار خواهد شد، تصریح کرد: کاهش بارگیری از ترانس‌های پست اهواز ۲ و شمالغرب و کاهش بارگیری از سرخط‌های ۱۳۲ کیلوولت پست‌های شمالغرب و اهواز ۱، از دیگر اهداف بهره‌برداری این طرح است.

به گفته محمود دشت‌بزرگ بهره‌برداری از فاز دوم پست ۴۰۰ کیلوولت شهید هاشمی در اهواز پس از احداث خطوط نیروگاه دوکوهه و خط ارتباطی نیروگاه سد چم‌شیر، سومین پروژه اولویت‌دار وزارت نیرو در برق منطقه‌ای خوزستان است که برای عبور از پیک مصرف ۱۴۰۲، به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: همه مراحل طراحی و خدمات مهندسی این پست و همچنین ساخت تجهیزات و اجرای عملیات توسط شرکت‌های داخلی انجام شده و اعتبار طرح از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تأمین و پرداخت شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

با توجه به شروع پیک مصرف، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست می‌کند که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولر‌های اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت رسانی مستمر همراهی نمایند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

طرح جامع ستاد گردشگری استان هفته‌ آینده در قرارگاه گردشگری بررسی میشود
شناسایی پیکر سردار شهید اسماعیل لجم اورک
حضور حماسی مردم اهواز در راهپیمایی روز جهانی قدس+گزارش تصویری
بین‌الملل | عملیات در مرکز تل‌آویو
دمای بالای ۴۹ درجه در راه است؛ خوزستانی‌ها مصرف برق را مدیریت کنند
توسعه فضاهای آموزشی در رامشیر
اعزام حجاج خوزستانی از ۲۱ خرداد به مدینه منوره
داستان‌سرایی ناشیانه تلویزیون بن‌سلمان درباره یکی از اعضای سپاه
پیام تسلیت رهبرمعظم انقلابی در پی درگذشت عالم پر تلاش، خدوم و بصیر حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی
برگزاری یادواره شهدا در شادگان

سرخط اخبار کل

1402010312203033427284174
8550533_316
photo_2023-04-26_16-18-05-1024x682
8884967_423
9717655_706
10210401_735

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *