پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

افزایش ١ میلیون و ٣۵٢ هزار بشکه‌ای تولید نفت

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از افزایش ١ میلیون و ٣۵٢ هزار بشکه‌ای تولید نفت خبرداد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز ، علیرضا دانشی اظهار کرد: مناطق نفتخیز جنوب، ۶ استان در جنوب غرب کشور را شامل می‌شود، مجموع تولیدات این شرکت شامل تأمین خوراک مبادی صادراتی، پتروشیمی و پالایشگاه‌های واقع در جنوب غرب کشور است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به آخرین وضعیت تولید این شرکت در مقایسه با دو سال اخیر، بیان کرد: پس از شکل گیری دولت سیزدهم و سیاستگذاری آن، هدف‌گذاری‌ها بر مبنای اتکاء به توان داخلی قرار گرفت تا حرکت پیشرانی را در صنعت نفت شاهد باشیم.

دانشی خاطرنشان کرد: در دولت گذشته با وجود شرایط تحریم‌ها و ایجاد محدودیت با «نمی‌شود ها» شرایط تولید کشور کاهش چشمگیری داشت و میزان صادرات به حداقل ممکن در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی رسیده بود، لذا با ایجاد اهتمام همه جانبه موفق شدیم که در حوزه تولید «از انتهای سال گذشته» پس از اقدامات گسترده در فعالیت‌های چاه محور از جمله ترمیم و تعمیر چاه‌ها، تعمیرات اساسی خطوط لوله و مجموعه‌ها، بازنگری‌های سنگین در تامین چرخه کالا و تعمیر ماشین آلات دوار، به رقم‌های قابل توجهی در تولید و صادرات برسیم.

وی افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در زمینه تولید بیش از ۶٠ درصد جهش داشته است، قریب به ١ میلیون و ٣۵٢ هزار بشکه نفت در انتهای سال گذشته افزایش تولید مناطق نفتخیز جنوب بوده است؛ همچنین در دو ماهه ابتدایی امسال نیز وضعیت خوبی را از نظر تولید سپری می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: برنامه ۵ ساله‌ای با هدف ارتقاء سطح تولید، حفظ و صیانت از مخازن در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب طرح ریزی شده است که با جدیت در حال پیگیری آن هستیم.

دانشی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت متخصصان داخلی و ارتباط گیری با دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید علم تصریح کرد: براساس نگاه ویژه‌ای که دولت مردمی آیت الله رئیسی و مهندس اوجی بر استفاده از توان داخلی دارند، دیدگاه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز به این سو حرکت کرده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های دقیق و مستمر درخصوص تامین نیاز‌های کالایی این شرکت، ابراز داشت: حدود ٨٠ درصد نیازمندی کالایی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را بومی سازی کرده ایم.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت:شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در کنار تمامی اقدامات صورت گرفته، گام‌های ارزشمندی در زمینه علمی سازی و شعار سال مدنظر مقام معظم رهبری برداشته است.

دانشی از عقد قرارداد تولید بار اول در سال گذشته به مبلغ بیش از ٧٠٠ میلیارد تومان خبرداد و اظهار کرد: این قرارداد‌ها بعضأ با مجموعه‌های تمام خصوصی منعقد شد.

وی بیان کرد: امروز قریب به ١ همت، قرارداد تولید بار اول با مراکز دانش بنیان منعقد شد؛ این حرکت منجر به رفع تحریم خواهد شد و با وجود آن در لبه دانش حرکت خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان داشت: در حال حاضر حدود ۴ همت پروژه تولید بار اول در معاونت داریم که در مرحله رایزنی است، اگر این پروژه‌ها جهت عقد قرارداد تایید شوند، شاهد مجموعه فعالیت‌هایی صحیح، اقتصادی و مبلغ جهش تولید در کشور خواهیم بود.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

برنامه ریزی برای چاپ ۲۰۰ کتاب با موضوع شهدای خوزستان
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه
مسدود شدن جاده ساحلی غربی اهواز از چهارشنبه ۲ آذرماه
آبرسانی به بیش از ۱۲۱ روستای خوزستان با همت سپاه حضرت ولیعصر (عج)
گلباران مزار شهدای انقلاب اسلامی و فراجا در خوزستان
نماینده ولی فقیه در خوزستان: جبهه ولایت باید حفظ شود
پیش‌بینی بانک جهانی از رشد ۳.۷ درصدی اقتصاد ایران در ۲۰۲۲
مدال آوری فرنگی کاران پیشکسوت خوزستان در کشور
بیانیه سپاه بمناسبت سالگرد ارتحال امام| تأسی به مکتب امام و رهبری، ضامن ناکامی دشمنان است
فردا، آغاز بررسی اعتراضات داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات‌های نظارت

سرخط اخبار کل

9584097_343
1402061321592786528293864
169919183
169883804
1400102608350971924541214
1400122713121136725003884

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *