پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

اعزام دو گروه پزشکی به مناطق محروم و عشایری باغملک

به مناسبت هفته بسیج سازندگی دو اکیپ پزشکی عمومی و تخصصی به روستای عشایری و محروم سردوراب، پای میل، بهاره و تخت کبود آسماری اعزام شدند.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز،فرمانده سپاه ناحیه باغملک گفت: این گروه‌ها توسط سپاه ناحیه باغملک، و با همکاری بسیج جامعه پزشکی حوزه‌های مقاومت بسیج محمدرسول الله (ص)، حوزه عمار یاسر و مالک اشتر شهرستان صیدون در قالب طرح “شهید رهنمون” به مناطق محروم سردوراب، پای میل، بهاره و تخت کبود آسماری اعزام شدند.

سرهنگ فاضل عارف با بیان اینکه در این راستا پک‌های بهداشتی میان روستاییان و عشایر توزیع شد اظهار داشت: تیم پزشکی در مجموع خدمات مشاوره مامایی و پزشکی، تزریقات و پانسمان، ویزیت رایگان و بیش از ۱۲۰ نفر توسط پزشک عمومی و متخصص زنان و زایمان انجام گردید و در این روز مشاوره بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و تست فشارخون غربالگری اولیه بیماری‌های مختلف مانند فشار خون و قند خون را به اهالی این روستا‌ها ارایه کردند.

وی تاکید کرد: تشخیص به موقع بیماری در بین روستاییان می‌تواند در کاهش رنج آنان، جلوگیری از سایر هزینه‌های درمانی این افراد و افزایش سلامت و طول عمر آنان موثر باشد.

سرهنگ فاضل عارف توجه نظام به حفظ سلامت و افزایش دسترسی به خدماتی بهداشتی و درمانی را از برکات نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: اکیپ‌های جامعه پزشکی بسیج به صورت دوره‌ای برای سرکشی و معاینه رایگان روستاییان و عشایر در دورترین مناطق همواره اعزام می‌شوند و افزایش شاخص‌های بهداشت عمومی و دسترسی آسان به خدمات درمانی و بهداشت و همچنین توجه به حفظ سلامت مردم حتی در دورترین نقاط مرزی کشور را از جمله دستاورد‌های مهم نظام در حوزه بهداشت است.

فرمانده سپاه باغملک خدمات رسانی به اقشار محروم جامعه در راستای محرومیت زدایی در حوزه سلامت و بهداشت را از اهداف اصلی برنامه عنوان کرد و تصریح کرد: ویزیت رایگان در مناطق محروم از ابتکار‌های بسیج جامعه پزشکی از طرف پزشکان و کارشناسان بهداشت و درمان خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

برای مهار سیل در کشور باید به سمت "پخش سیلاب" برویم
سوءاستفاده سیاسیون از انتخابات با دوقطبی کردن جامعه و یارگیری
پوشش تحولات اوکراین| آمادگی روسیه برای همکاری در زمینه صادرات غلات از اوکراین
سید محمد مولوی نماینده مجلس شورای اسلامی ایران بیانیه صادر کرد
توصیه امام‌ خامنه‌ای به حجاج : سراغ اختلافات شیعه و سنی نروید
توده گرد و غبار عراقی در راه خوزستان
بانک جهانی: فقر مطلق در ایران در دولت روحانی ۳ برابر شد
بهره برداری از ۵۲ طرح مهم نفتی در جنوب کشور تا پایان امسال
اعزام نوجوانان فوتبال خوزستان به مسابقات قهرمانی آسیا
ترکیب تیم‌های غنا و اروگوئه اعلام شد

سرخط اخبار کل

10979880_739
9260146_194
9591530_902
1401030508263051025396114
9259974_470
9485430_684

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *