پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: اجرای یک میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به استان اختصاص یافت

استاندار خوزستان گفت: بر اساس قرارداد امسال با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که تحت نظر بسیج فعالیت میکند بناست وزارت جهاد کشاورزی و بسیج کار را پیگیری نمایند و سهم استان ما از این قرارداد یک میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری است که باید صورت گیرد.

به گزارش گروه سیاسی جوانان خوز ، روز پنجشنبه نشستی ویدئو کنفرانسی با موضوع آبخیزداری و آبخوان‌داری به ریاست محمد مخبردزفولی معاون اول رییس‌جمهور و با ارتباط تصویری جمعی از استانداران و مسئولان استان‌ها برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در پایان این نشست ویدئو کنفرانسی توضیح داد: در استان خوزستان حدود ۳ میلیون هکتار زمین برای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان‌داری ظرفیت وجود دارد که تاکنون ۶۵۰ هزار هکتار از آن انجام شده و دو میلیون و سیصد و پنجاه هزار هکتار باقی مانده است.

وی افزود: بر اساس قرارداد امسال با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که تحت نظر بسیج فعالیت میکند بناست وزارت جهاد کشاورزی و بسیج کار را پیگیری نمایند و سهم استان ما از این قرارداد یک میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری است که باید صورت گیرد.

حسینی محراب اظهار داشت: در طرح‌های آبخیزداری در مسیر رودهای موقت بندهایی ایجاد می‌شود و از این طریق ذخیره‌سازی آب برای مصارف کشاورزی و سایر مصارف انجام میشود و چشمه‌ها و قنات‌ها فعال می‌شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: آبخوان‌داری نیز در مناطقی که دشت و صحرا است برای مهار آب و جلوگیری از سیلاب‌ها انجام می‌شود به این صورت که کانال‌هایی کشیده می‌شود و در دو طرف این کانال‌ها خاکریزهایی ایجاد می‌شود و این آبهای آزاد را مهار می‌کند و برای کشاورزی و سایر مصارف استفاده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با اجرای این طرح با کمک بسیج و وزارت جهاد‌ کشاورزی اشتغال خوبی برای مردم محلی ایجاد شود.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

تداوم موج گرما در خوزستان
محفل انس با قرآن کریم در حضور امام خامنه‌ای برگزار شد
نقش نیروگاه رامین اهواز در گذر از پیک مصرف برق خوزستان مهم و حیاتی است
ساخت دومین پایانه تاکسی در اهواز
بهره برداری از ۵۲ طرح مهم نفتی در جنوب کشور تا پایان امسال
پایان سفر دوم هیات دولت به خوزستان با بازگشت رییس جمهور
استقرار سه قایق نظارتی و نجات در رودخانه کارون در اهواز
رسانه عبری: ۴ بالگرد ارتش مورد هدف فلسطینیان قرار گرفتند
مخالفت شدید مصر با قیومیت غزه
مصاف جودوکار خوزستان با قهرمانان آسیا

سرخط اخبار کل

8495964_689
8491943_103
57914755
9587308_600
8628731_906

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *