پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

استاندار خوزستان ؛ پل عنافچه هدیه ارتش به مردم است/ اختصاص اعتبار به پل اصلی عنافچه در سفر دوم هیئت دولت به خوزستان

استاندار خوزستان از نصب پل شناور ارتش بر روی رودخانه کارون برای تردد اهالی عنافچه خبر داد و گفت: پل عنافچه هدیه ارتش به مردم است.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان امروز شنبه ٢١ مهرماه در عملیات نصب و افتتاح پل عنافچه اظهار داشت: حوادث سال گذشته «بروز سیل» سبب شد تا پل این منطقه از بین برود و مردم عنافچه برای مدتی در تردد دچار مشکل شدند.

حسینی محراب بیان داشت: همه نیروهای ارتش بسیج شدند تا این پل مجددا نصب شود و در کمترین زمان توسط مردم به بهره برداری برسد.

وی افزود: امیدواریم که با رفع برخی موانع، خودروهای سواری و سرویس های مدارس نیز بتوانند از این محل عبور کنند البته پل اصلی عنافچه در حال انجام است و در سفر دوم هیئت دولت به خوزستان امکان خوبی برای آن اختصاص داده شد.

استاندار خوزستان از به کارگیری پیمانکاران پل ساز مطرح در پروژه پل عنافچه خبرداد تا کار نصب در مهلت مقرر تمام شود و ادامه داد: هم اکنون پیمانکار پل اصلی عنافچه فعال است و عرشه های پل در کارگاه وجود دارد، رود کارون در قسمت پل عنافچه تلاطم بسیار زیادی دارد و امکان نصب هر سازه ای در آن منطقه را سخت می کند اما همه تلاش خود را برای اتمام نصب پل در مهلت تعیین شده به کار خواهیم گرفت.

حسینی محراب با بیان اینکه پل متحرک عنافچه ۱۶۴ متر طول دارد که با تلاش گروه مهندسی ۴۲۲ ارتش انجام شد ؛ تصریح کرد: پل عنافچه کاری اساسی و بنیادی برای روستاهای ملاثانی است و روستاهایی که در این منطقه قرار دارند می توانند از آن استفاده کنند.

وی با تقدیر از صبر و شکیبایی مردم این منطقه گفت: به عنوان نماینده عالی دولت و مردم در استان از همه کسانی که در راستای ایجاد پل برای آسایش مردم و سهولت تردد شهروندان ما را یاری کردند به ویژه لشکر ٩٢ و قرارگاه جنوب ارتش تشکر می کنم.

استاندار خوزستان در پایان پل عنافچه را هدیه ارتش به مردم دانست و ابراز داشت: پل متحرک عنافچه با پایین آمدن و بالا رفتن آب در بارندگی ها حرکت کرده و زیر آب نمی رود، گروه ۴٢٢ ارتش در منطقه حضور دارند و هر نوع تدبیر و مدیریتی که لازم باشد را برای حفظ آرامش مردم انجام می دهند.

گفتنی است؛ در سال‌های قبل اهالی عنافچه به وسیله پل شناوری که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲ سوی رودخانه کارون نصب شده بود از روی رودخانه تردد می‌کردند اما آن پل به دلیل فرسودگی جمع‌آوری شد و مردم این دهستان برای تردد مجبور بودند از قایق استفاده کنند.

دهستان عنافچه دارای ۴۰ روستا و جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر است و همه اهالی این منطقه با توجه به نبود پل برای تردد از رودخانه مشکلات بسیاری داشتند اما با این اقدام مشکل تردد تاحدودی مرتفع می‌شود. یک پل ثابت نیز برای این منطقه در حال احداث است که با تکمیل آن مشکل تردد اهالی عنافچه برای همیشه حل خواهد شد.

لازم به ذکر است یکی از مطالبات مردم در دهستان عنافچه راه اندازی پل ثابت می باشد که این طرح با پیشرفت ۵٧ درصدی و با اختصاص اعتبارات از سفر ریاست جمهوری در حال ساخت قرار گرفته است.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

اهدای بسته‌های آموزشی و معیشتی به نیازمندان شوشتر
استاندار خوزستان خبر داد؛ تامین اعتبار برای ۳۵۰ هزار هکتار از طرح کشاورزی مقام معظم رهبری از محل حق السهم دولت از نیشکر
وضعیت کیفی هوای اهواز در وضعیت قرمز
۳ کتابخانه عمومی در شهرستان شادگان فعال هستند
الزام به بازنشسته کردن کارکنان دارای ۳۰ یا ۳۵ سال سابقه خدمت لغو شد
صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه
توافق چین و آمریکا برای همکاری بیشتر
سومین پیروزی متوالی شطرنج باز استان درمسابقات قهرمانی کشور
فرمانده سپاه پاسداران: قرن پانزدهم، قرن غروب غرب است
افزایش آثار دفاع مقدس خوزستان در فهرست ملی

سرخط اخبار کل

140205201153246028130084
9774046_738
IMG_۲۰۲۳۰۲۲۲_۲۲۳۸۴۷
1400102608354184424541224
9696315_269
9649501_222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *