پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

آلمان: با اقدامات مختلف جلوی هجوم مهاجران را می‌گیریم

در حالی که صدر اعظم آلمان اعلام کرده می‌خواهد با اقدامات مختلف جلوی روند افزایشی پناهندگان را بگیرد، نخست وزیر ایتالیا هم خواستار تسریع روند اخراج‌ها در این اتحادیه شده است.

به گزارش گروه سیاسی جوانان خوز به نقل از روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در سخنانی اعلام کرد که می خواهد با اقدامات مختلف جلوی روند فعلی افزایش مهاجرت به آلمان را بگیرد.

این مقام آلمانی به شبکه تحریریه آلمان (RND) گفت: تعداد پناهندگانی که به دنبال رفتن به آلمان هستند در حال حاضر بسیار زیاد است. به همین دلیل است که ما مدت‌هاست از روند حفاظت از مرزهای خارجی اروپا حمایت کرده‌ایم. وی افزود: ما به اقدامات امنیتی اضافی مرزی با اتریش ادامه می‌دهیم؛ با سوئیس و جمهوری چک بر روی کنترل‌های مشترک از سوی آنها به توافق رسیده‌ایم.

وی همچنین گفت: وقتی درخواست پناهندگی رد می شود افراد مد نظر باید دوباره آلمان را ترک کنند.. شولز تاکید کرد: «ما باید از این روند برگشت مطمئن شویم. شولتز همچنین گفت: دولت ورشو، به نوبه خود، باید اطمینان حاصل کند که دیگر ویزایی به پناهندگان فروخته نمی شود و پناهندگان به آلمان منتقل نمی شوند . به همین دلیل است که ما کنترل‌ها را در مرز با لهستان تشدید کرده‌ایم.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: روی هم رفته، این اقدامات باید بر تعداد پناهندگان تأثیر بگذارد. ما امیدواریم که این با سرعت قابل توجه شکل گیرد.

شولتز تاکید کرد که هدف او توافق با نخست وزیران ایالات در ماه نوامبر در مورد موضوع تامین مالی هزینه های پناهندگان در شهرداری ها است.

صدر اعظم آلمان اخیرا همچنین بالاخره با مقررات بحران در طرح اصلاحات پناهندگی اروپا که سختگیری‌های بیشتر برای کاهش هجوم پناهجویان به این اتحادیه را هدف قرار داده موافقت کرد.

آلمان اعلام کرده که با سیاست برنامه ریزی شده پناهندگی اروپا و مقررات بحران موافقت خواهد کرد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در همین راستا اعلام کرده است که برلین در بروکسل هیچ چیزی را متوقف نخواهد کرد. وی همچنین در جلسه کابینه این موضوع را به آنالنا باربوک، وزیر امور خارجه خود هم گفت. بائر بوک پیش از این به شدت از مقررات بحران برای اصلاحات پناهندگی انتقاد و با آن مخالفت کرده بود.

کشورهای اتحادیه اروپا مدتی است که در مورد اصلاح سیستم مشترک پناهندگی اروپا (CEAS) بحث می کنند. اخیراً بحث های شدیدی در مورد مقررات بحران که بخشی از مقررات اصلاحی است شکل گرفته است. دولت فدرال آلمان تاکنون نخواسته بود از این پیشنهاد ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا در اسپانیا در ماه ژوئیه حمایت کند. بنابراین، کشورهای اتحادیه اروپا نتوانستند خود را برای مذاکره با پارلمان اروپا در این باره آماده کنند.

پارلمان اروپا که از بن بست ایجاد شده در این عملیات خشمگین شده بود، هفته گذشته اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی سایر بخش های مذاکرات در مورد اصلاحات برنامه ریزی شده پناهندگی را مسدود خواهد کرد. تأخیرها به‌ویژه به دلیل نزدیک شدن به انتخابات اروپا در ژوئن ۲۰۲۴ مهم و حساس بود چرا که پروژه‌هایی که تا آن زمان با دولت‌های کشورهای عضو مذاکره نشود می‌توانند دوباره زیر سؤال رفته و برای مدت طولانی به تعویق بیفتند.

در این شرایط نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان هم برای تشدید اقدامات علیه قاچاقچیان پناهجو، دستور بررسی‌های بیشتر پلیس فدرال را مستقیماً در مرزهای لهستان و جمهوری چک صادر کرده است.

از دیدگاه جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا هم کشورهای مبدأ کشتی های نجات در دریای مدیترانه باید افراد نجات یافته را بپذیرند.

درخواست ۹ کشور اروپایی در مالت برای پاسخ جامع اروپا برای مقابله با مهاجرت

ملونی روز جمعه در مالت جایی که نمایندگان ۹ کشور اروپایی هم مرز با دریای مدیترانه ملاقات کردند و خواستار “پاسخ پایدار و جامع اروپا” برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی شدند این درخواست را مطرح کرد.. رم اخیراً بارها از برلین به دلیل دیدگاه های متفاوت در مورد سیاست پناهندگان انتقاد کرده بود.

ملونی در مالت گفت که هر کشوری باید مسئول پذیرش مهاجران در کشتی یک سازمان غیردولتی باشد که کشتی سازمان امداد و نجات زیر پرچم آن حرکت می کند. درخواست ایتالیا به دنبال اصلاحیه آلمان در روند پناهندگی اروپا است که رم آن را “گامی به عقب” می داند.

وزرای کشور کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در بروکسل پشت درهای بسته درباره رویکرد سیاست پناهندگان و مهاجرت غیرقانونی به اتحادیه اروپا گفتگو کردند. آلمان راه را برای به اصطلاح مقررات بحران، که آخرین عنصر اصلاحات پناهندگی اروپا در نظر گرفته می شود، هموار کرد.

بر اساس این قواعد اگر تعداد زیادی از مهاجران خطر بارگذاری بیش از حد روی سیستم پناهندگی اروپا را ایجاد کنند، مقررات بحران تدابیر شدیدتری را در نظر می گیرد. اتحادیه اروپا می خواهد از جنبش پناهجویان در سال ۲۰۱۵ درس بگیرد.

با این حال، ایتالیا متعاقباً به دلیل امتیازاتی که در این قواعد به برلین داده شده بود، درخواست اصلاحات جدیدی را کرد. اما یلوا یوهانسون، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا گفت که انتظار می رود توافقی حاصل شود. بر اساس گزارش رسانه های ایتالیا، وزرای کشور این اتحادیه اصلاحیه ایتالیا را رد کردند.

رم برلین را متهم می کند که چندین سازمان غیردولتی را برای نجات دریا در دریای مدیترانه حمایت مالی می کند که برخی از آنها تحت پرچم آلمان فعالیت می کنند. ملونی اخیراً از صدراعظم آلمان (SPD) در مورد بودجه این کشور برای سازمان هایی که به پناهندگان در کشورش کمک می کنند شکایت کرد.

نمایندگان ۹ کشور اروپایی مدیترانه ای در نشست خود در مالت در بیانیه ای مشترک خواستار “پاسخ پایدار و جامع اروپا” برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی شدند. علاوه بر ملونی، سران کشورهای کرواسی، قبرس، فرانسه، یونان، پرتغال، اسلوونی و کشور میزبان مالت و نماینده ای از اسپانیا نیز در این مراسم شرکت کردند.

درخواست ایتالیا برای تسریع روند اخراج مهاجران از اروپا

ملونی، نخست وزیر ایتالیا گفت که او “قطعاً اراده ای” برای حرکت به جلو می بیند. “این ایده های زیبا” باید “به اقدامات ملموس در اسرع وقت” تبدیل شود. سیاست‌های تسریع در اخراج مهاجران غیرقانونی باید «در سطح اروپا مدیریت شود تا واقعاً مؤثر باشد».

ملونی همچنین در حاشیه این نشست با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، گفتگو کرد. به گفته هیئت فرانسوی، تمرکز بر اجرای طرح ۱۰ ماده‌ای فون در لاین برای حمایت از ایتالیا بود که در اواسط ماه ارائه شد.

ایتالیا اخیرا شاهد افزایش قابل توجهی در ورود پناهجویان بوده است. به گفته دولت ایتالیا، بیش از ۱۳۳۰۰۰ مهاجر از ابتدای سال جاری میلادی به ایتالیا آمده اند که تقریباً دو برابر مدت مشابه سال گذشته است. هزاران نفر از آنها در جزیره مدیترانه‌ای پرجمعیت لامپدوزا سرگردان بودند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۵۰۰ مهاجر در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند. بین اول ژانویه تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۳، در مجموع ۱۸۶۰۰۰ مهاجر وارد ایتالیا، یونان، قبرس و مالت شدند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

مشکل بیمه خودروهای نامتعارف در انتظار تایید مجلسی ها
پیشنهاد حضور ایران در بازار بیمه اتکایی حوزه اوراسیا بعد از بحران اوکراین
ساخت ۱۵ زمین چمن در دزفول
بازدید رایگان از سازه‌های آبی تاریخی شوشتر
محکومیت یک واحد مرغ فروشی متخلف در ایذه
احتمال وقوع سیل و صاعقه در ۷ استان کشور
موکب شادگان در عراق ، خادم روزانه ۳ هزار زائر
همراهی پنج معاون رییس جمهور و ۱۱ وزیر در سفر هیات دولت نشان از اهمیت خوزستان دارد
صرفه‌جویی ۴۲۰ میلیارد ریالی در شرکت نفت و گاز آغاجاری
کتاب ارواح ملّیت ندارند مشاهداتی دقیق و باریک‌بینانه از زندگی روزمره‌ در اروپا و ژاپن

سرخط اخبار کل

17965255_642
9186525_511
A1A6201_2
IMG_۲۰۲۲۰۹۲۶_۱۵۰۷۵۶
1401061710195689126051544
9567691_174

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *