پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

آتش نشانان دزفول ناجی گاومیش‌های گرفتار در کانال آب کشاورزی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: ۱۶ رأس گاومیش گرفتار در یک کانال آب کشاورزی باتلاش آتش‌نشانان نجات یافتند.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز، روح‌الله بهشتی‌فرد گفت: گزارش گرفتار شدن تعداد زیادی گاومیش در کانال آب کشاورزی سنجر واقع در گاومیش آباد غربی با تماس شهروندی با سامانه ۱٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: پس از دریافت این گزارش، ستاد فرماندهی عملیات به سرعت گروهی از آتش‌نشانان ایستگاه شماره یک را به محل حادثه واقع در گاومیش آباد غربی کانال سنجر اعزام شد و بلافاصله اقدام به نجات جان گاومیش‌ها کردند.
بهشتی‌فرد ادامه داد: در این حادثه، ۱۶ راس گاومیش در کانال آب کشاورزی در خطر مرگ گرفتار شده بودند که باتلاش آتش‌نشانان و با کمک اهالی محل و با استفاده از دستگاه وینچ و جرثقیل خودروی امداد و نجات از درون آب بیرون آورده شدند و از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول می‌گوید: عملیات نجات این حیوانات بیش از ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه طول کشید و حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر کانال با تلاش آتش‌نشانان به صورت پیاده و سواره در این گرمای طاقت‌فرسا سپری شد و انرژی آتش‌نشانان را گرفت.
بهشتی‌فرد گفت: طبیعت این حیوانات به گونه‌ای است که برای پایین آوردن حرارت بدن خود باید ساعت‌ها در آب بمانند، اما غافل شدن صاحبان، آن‌ها را به سمت کانال‌های آبیاری می‌آورد و شیب تند کانال موجب گرفتار شدن حیوانات هنگام خروج از آب و در مواردی مرگ آن‌ها می‌شود.
پایان گزارش/
4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

زندگینامه شهید محمد علی جهان آرا (۱۳۳۳ - ۱۳۶۰)
وزش بادهای متوسط تا شدید در خوزستان
۱۲۰ گرم طلای غیر استاندارد در اهواز شناسایی و توقیف شد.
اجرای طرح رحله در مسجدسلیمان
خانه‌های خالی روی خط مالیات/ ۵۱۵ هزار مالک پیامک مالیاتی دریافت کردند
برگزاری مسابقات کارگری کشور با حضور نماینده خوزستان
خوزستان، شادمان در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)
عضویت در سازمان شانگهای مبادلات بانکی با پول‌های ملی را هموار می‌کند
رونمایی از کتاب «شیخ عبدالکریم» در بهبهان
بازداشت زمین خواران ماهشهر

سرخط اخبار کل

169719855
170751391
140101261053218925137154
62652471
8630704_505
10759868_524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *